După doi ani în România, Uber crede că are o soluţie pentru traficul din Bucureşti

După doi ani în România, Uber crede că are o soluţie pentru traficul din Bucureşti

Nicoleta Schroeder, General Manager, Uber România.

Uber sărbătoreşte în această lună primii doi ani pe piaţa locală. A pornit din Bucureşti şi a ajuns în Cluj, Timişoara şi Braşov. Conform unui sondaj recent, e a doua cea mai recomandată aplicaţie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit Uber, a ajuns la 250.000 de utilizatori în România, în doi ani, care au folosit cel puţin o dată aplicaţia. În acest timp a lansat UberX, UberSelect şi plănuieşte UberPool, prin care speră să reducă traficul din Bucureşti cu circa 30% până în 2020. De ce? Pentru că opţiunea „pool“ permite mai multor oameni să meargă cu aceeaşi maşină pe un traseu cvasi-similar. Cursa, implicit, va fi mai ieftină. Va fi lansat serviciul până la finalul anului.

În prezent, UberPool este disponibil în 29 de oraşe, unde servicii ca UberX sunt folosite la scară largă, printre care San Francisco, Londra sau Paris. În aceste oraşe, peste 20% din curse sunt împărţite cu alţii. În doar şase luni, a redus numărul de kilometri conduşi cu peste 500 de milioane şi a economisit 261 de milioane de litri de combustibil.

Ca dimensiune a serviciului, România este pe locul al doilea în Europa Centrală şi de Est, după Polonia, la numărul de utilizatori Uber şi 7 din 10 tineri văd serviciile acestea ca o alternativă utilă la maşina personală. Mai mult, trei din 10 tineri folosesc Uber. Dacă ritmul de creştere a serviciului se menţine, până cel mai târziu în 2020 Bucureşti ar putea fi primul oraş din regiune.

Generaţia aceasta tânără e şi cea pe care se bazează Uber, comunicând rezultatele de până acum sub numele „#GeneratiaSmart“. Conform IRES, 54% din tineri susţin că părinţii sau alte rude au trecut la servicii digitale la recomandarea lor, iar 88% consideră că generaţia asta e cea care influenţează felul în care serviciile digitale sunt utilizate în societate. La rubrica „aplicaţii recomandate“ intră cele de banking, Uber şi WhatsApp, fiind într-o oarecare măsură direcţia lor: transport facil, comunicare la fel, şi gestiune a banilor fără contact cu funcţionari.

citeste totul despre: