Încotro poate merge Lenovo?
0Spune numele „Lenovo” oricărui pasionat de tehnologie şi vei întâlni termeni precum „laptopuri business”, „tablete” şi, mai nou „laptopuri de gaming”. Compania chineză a muncit enorm pentru a ajunge în această poziţie. O bună parte dintre eforturile acesteia reprezintă achiziţia de companii mult mai populare şi rafinarea produselor fabricate de către acestea.
Achiziţia diviziei de calculatoare IBM
Una dintre constantele specifice chinezilor de la Lenovo a fost capacitatea de a intra pe pieţe în dezvoltare. La începutul anilor 2000, laptopurile luau cu asalt dominaţia desktop-urilor. Standardul WiFi devenea din ce în ce mai popular, permiţând conexiuni la internet chiar şi în afara confortului propriei case.
Împuţinarea producătorilor era în plin proces, aşa că anumite brand-uri şi-au refăcut strategiile, unele dintre ele renunţând la gama de produse destinate publicului larg. Una dintre acestea, IBM, a ajuns în 2005 sub managementul celor de la Lenovo, pentru suma totală de $1.75 miliarde.
Lenovo a preluat gamele de produse ThinkPad şi ThinkCentre şi a dezvoltat în continuare noi laptopuri, destinate unui public din ce în ce mai divers. Astfel, au luat naştere game de produse precum IdeaPad, Yoga şi Helix.
Adoptarea design-ului Ultrabook a ajutat foarte mult Lenovo în menţinerea pe piaţă ca unul dintre cei mai importanţi producători, prin lansarea modelelor din categoria Lenovo ThinkPad X1 (Carbon).
Achiziţia Motorola
După succesul fulminant al modelului RAZR V3, Motorola a avut dificultăţi în a trece la generaţia de smartphone-uri moderne. Antrenată în colaborări cu Microsoft şi vechiul sistem de operare Windows Mobile, Motorola a lansat o suită de smartphone-uri menite să concureze cu Samsung şi HTC. Lipsa unităţii de-a lungul gamei a cauzat mai multe probleme decât motive de a deschide şampanii, aşa că divizia de telefoane a celor de la Motorola a fost scoasă rapid la vânzare.
Primul cumpărător a fost Google, companie care a păstrat brevetele celor de la Motorola şi a pus brand-ul american pe drumul unei companii cu design şi mesaje unitare. În momentul în care Google a hotărât să vândă Motorola, Lenovo a fost cel mai determinat cumpărător, cu o ofertă de $2.91 miliarde.
Deşi Lenovo era activ pe piaţa smartphone-urilor Android, prezenţa lor era limitată doar pe anumite pieţe. Prin achiziţia Motorola Mobility, Lenovo a ajuns să fie un producător global de smartphone-uri.
Dacă laptopurile IBM au devenit laptopuri Lenovo, chinezii au hotărât să păstreze brand-ul Motorola şi să continue producţia de modele reduse, pentru a crea elemente distincte între ele. În plus, Lenovo a continuat trendul unei experienţe cât mai pure Android, alegând să ofere clienţilor o interfaţă simplă şi eficientă.
Alte achiziţii
Aşa cum am spus la începutul acestui articol, Lenovo are o prezenţă în mai multe segmente de piaţă. Cel puţin în China, îi puteţi vedea pe cei de la Lenovo în televizoare inteligente, smartphone-uri, ceasuri inteligente şi aplicaţii mobile.
Laptopurile continuă să fie o parte vitală din Lenovo, motiv pentru care puteţi vedea atât de multe modele în magazinele online şi offline, pe segmente de preţ cât mai variate. Şi, dacă vreţi să fiţi diferit şi să încercaţi altceva în afară de brand-urile consacrate de gaming, puteţi arunca o privire pe gama de laptop-uri dedicate gamerilor – Lenovo Legion.
Ce poate aduce viitorul pentru Lenovo
Lenovo ThinkPad este un nume arhicunoscut de gameri. Gama Legion se dovedeşte a fi apreciată de către gameri, iar clienţii business vor opta şi în viitor pentru robusteţea pe care chinezii le-o oferă. Vânzările de tablete sunt în scădere, iar Lenovo are două opţiuni: fie renunţă la acestea, fie le orientează către aceiaşi clienţi business.
La capitolul telefoane, Motorola a reînceput să facă vâlvă: modelul RAZR se pregăteşte de a doua generaţie, cu un procesor mai rapid şi memorie RAM mai mare. Dacă zvonurile se adeveresc, urmează să vedem şi un preţ mai mic.
Având în vedere vremurile incerte pe care le traversăm, vom vedea cum companiile îşi ajustează strategiile de produs. În cazul Lenovo, profesionalizarea cât mai multor produse pare soluţia care îi va trece pe chinezi peste vânzările mai mici.