Marile probleme de „Black Friday” şi cum te pregăteşti pentru a doua parte

0
Publicat:
Ultima actualizare:
black friday foto Foundation for Deep Ecology

România are două „Black Friday”. Primul a fost pe 20 noiembrie, iar produsele au fost livrate şi plângerile pentru ANPC trimise, iar al doilea va fi pe 27 noiembrie, dar cu mai puţine oferte.

„Black Friday” a pornit din Statele Unite ale Americii şi e în ultima vineri din noiembrie. În România este cu o săptămână mai devreme pentru ca produsele să fie livrate înainte de sărbătoarea naţională de pe 1 decembrie. Oferte au fost pe 20 noiembrie, dar mulţi cumpărători au întâmpinat probleme şi nereguli. S-au concretizat în 36 de plângeri înaintate Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), majoritatea vizând comerţul online. Clienţii s-au plâns că produsele nu respectă descrierea, că n-au putut plăti cu cardul în rate, că reducerile erau înşelătoare sau că n-au putut finaliza o comandă.

Un client a reclamat că, după o oră şi jumătate de navigat pe site şi adăugat produse în coş, în momentul finalizării comenzii produsele selectate nu mai erau în stoc sau preţul nu mai beneficia de reducere. Magazinul evoMAG a întâmpinat cele mai multe astfel de probleme. Un altul susţine că deşi produsul selectat apărea ca fiind în stoc, odată adăugat în coş a apărut ca epuizat.

Alt cumpărător a semnalat că în ziua de dinaintea „Black Friday” un ceas costa 519 lei, cu stoc disponibil, iar după 10 minute de navigat pe site preţul urcase la 669 lei. În ziua reducerilor, acelaşi produs costa 789 de lei. ANPC le permite magazinelor să modifice preţurile, dar cu o condiţie. Orice promoţie trebuie raportată la preţul de referinţă, iar acesta e cel practicat în ultimele 30 de zile înaintea aplicării reducerii.

În alt caz, comerciantul a refuzat cumpărarea produselor cu cardul în rate, motivând că platforma are probleme tehnice. La solicitările făcute la ore diferite, clientul a primit acelaşi răspuns negativ, neputând cumpăra produsele. O altă persoană s-a plâns că, deşi comanda putea fi lansată, acestea nu putea fi finalizată, deoarece niciun angajat al site-ului respectiv nu lucra în weekend. Deşi „Black Friday” se derulează începând cu 20 noiembrie, unele magazine şi-au extins campania până pe 23 noiembrie. Altex şi Media Galaxy au ales să deruleze „Black Friday” timp de o lună.

Sfaturi pentru „Black Friday” clasic

Magazinele care derulează campania de-a lungul întregii luni noiembrie încă n-au încheiat reducerile. Pe 27 noiembrie, alte magazine vor avea reduceri pentru un „Black Friday” clasic, aşa cum este recunoscut în SUA. Cele care nu vor dori să se implice în această perioadă, cu siguranţă vor avea campanii cu reduceri înainte de Crăciun sau în preajma zilei de 1 decembrie.

Sunt câteva sfaturi de care trebuie să ţină cont cumpărătorii indiferent de perioada în care îşi fac cumpărăturile. Înainte de toate, trebuie să ştie că au obligaţia să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online – aici sunt incluse şi detalii despre returnarea produselor, listarea cu preţ greşit sau plata cu cardul sau bani lichizi. Legal, orice produs poate fi trimis înapoi în 14 zile, fără vreun motiv, iar perioada se poate prelungi cu încă 12 luni, dacă magazinul nu a informat cu privire la dreptul de retur. Comerciantul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată, inclusiv, dacă e cazul, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Când vine vorba de ales oferte, cel mai bine este ca preţurile produselor dintr-un magazin să fie comparate cu cele din alte magazine. Există comparatoare dedicate pentru a uşura treaba clientului, iar astfel poate fi testată o reducere.

Cel mai folosit truc al magazinelor, deşi nu de către toate, este să listeze produsul la un preţ de referinţă mai mare, reducerea părând mai mare. Altfel, reducerile şi preţurile pot fi reale, dar stocurile sunt atât de mici, încât prea puţini clienţi ajung să profite de promoţii. Cel mai bine, înaintea unei perioade de reduceri, este ca utilizatorul să aibă cont pe site (cu datele cardului şi adresă), să adauge produsele dorite în coş sau într-un wishlist şi să verifice rapid preţurile când începe campania.

<a href="https://www.facebook.com/adevarultech" target="_blank" rel="nofollow">Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!</a>

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite