Cum să gestionezi o conversaţie dificilă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Strategia de comunicare e foarte importantă şi atunci când vine vorba despre nereuşite
Strategia de comunicare e foarte importantă şi atunci când vine vorba despre nereuşite

Dacă eşti şef şi trebuie să explici cuiva de ce a fost sărit la promovare fă-o cu calm şi răbdare şi nu evita discuţiile dificile. Doi psihoterapeuţi americani, Travis Breadberry şi Jean Greaves, au pus la punct o reţetă de funcţionare într-o astfel de situaţie.

Ea a fost publicată în cartea „Inteligenţa emoţională“.

Începe cu partea în care sunteţi de acord. Acest lucru e de natură să creeze sentimentul de înţelegere. De exemplu: „În primul rând vreau să ştii că te apreciez şi-mi pare rău că nu ai aflat informaţia de la mine. Dă-mi voie să-ţi explic situaţia şi orice altceva doreşti să afli de la mine. Şi vreau să aud şi părerea ta.“

Roagă persoana să te ajute să înţelegi punctul ei de vedere. Oamenii doresc să fie ascultaţi – dacă nu au sentimentul că sunt ascultaţi, sunt frustraţi.  

Rezistă tentaţiei de a-ţi planifca o „revenire“ sau o dezaprobare. Creierul tău nu poate în acelaşi timp să asculte bine şi să se şi pregătească să vorbească. Foloseşte-ţi competenţele de autocontrol pentru a face să tacă vocea ta interioară şi îndreaptă-ţi atenţia către persoana din faţa ta.

Ajută-ţi interlocutorul să înţeleagă şi punctul tău de vedere. Acum este rândul tău să ajuţi cealaltă persoană să-ţi înţeleagă perspectiva. Descrie propria ta stare de discomfort, gândurile, ideile şi motivele care se află în spatele procesului tău de gândire. Comunică în mod clar şi simplu, n-o lua pe ocolite şi nici criptat. Poţi explcica celui care a fost sărit la promovare motivele de genul, celălalt candidat a avut mai multă experienţă şi nu uita să-i ceri scuze pentru faptul că a aflat de nepromovare într-un fel neplăcut.

Continuă conversaţia. După ce fiecare a înţeles perspectiva celuilalt, chiar dacă există un dezacord cineva trebuie să continue cu un alt subiect care poate fi găsit pe un teren comun. Se poate spune ceva de genul: sunt în continuare implicat în dezvoltarea ta profesională şi aş dori să lucrăm împreună ca să capeţi experienţa de care ai nevoie. Tu ce părere ai?

Păstrează legătura. Deznodământul unei conversaţii dificile necesită mai multă atenţie, chiar şi supă ce s-a încheiat. Prin urmare, verifică des cum stau lucrurile, întreabă cealaltă persoană dacă e mulţumită şi păstrează în continuare legătura cu ea.

Viață sănătoasă



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite