Motivele pentru care trebuie să mănânci sfeclă roşie

Motivele pentru care trebuie să mănânci sfeclă roşie

Sfecla este unul dintre alimentele care fac bine ficatului.

Toamna pare să-şi intre în drepturi. Asta înseamnă că încep să apară fructele şi legumele specifice anotimpului, inclusiv sfecla roşie. Această legumă este considerată protectoarea ficatului, însă rezultatele noilor studii arată că sfecla este una dintre cele mai sănătoase legume.

Ştiri pe aceeaşi temă

Asta înseamnă că este sursă bogată de vitamine, minerale, antioxidanţi şi fitonutrienţi. De asemenea, sfecla poate fi gătită în foarte multe moduri, dar ea poate fi la fel de bine mâncată crudă.

Iată de ce este bine să mănânci sfeclă roşie:


Sfecla roşie este foarte nutritivă

Sfecla este extrem de scăzută în calorii, cu numai 60 de calorii pe cană, 13 grame de carbohidraţi, dar şi 4 grame de fibre. Vitaminele, mineralele şi conţinutul de fitonutrienţi se găsesc în cantităţi destul de mari în sfeclă: vitaminele A, B6 şi C, acid folic, luteină, zeaxantină, fier, calciu, potasiu, cupru, fosfor şi mangan. În plus, mai conţine o substanţă nutritivă numită betaină, care scade riscul de boli cardiovasculare şi hepatice. 

Sfecla roşie este săţioasă

Conţinutul crescut de fibre te menţine sătulă pentru o bună bucată de vreme, astfel că vei mânca mai puţin. O cană de sfeclă roşie are 4 grame de fibre (aproape o cincime din necesarul zilnic). Doza zilnică recomandată de fibre ar trebui să fie între 25 şi 35 de grame. Cea mai rapidă şi mai uşoară modalitate prin care poţi slăbi, dar totuşi să te simţi plină, este să consumi mai multe alimente bogate în fibre. 

Descoperă alte motive pentru care e bine să mănânci sfeclă pe clickpentrufemei.ro.

 

Sfecla, secretul tău revitalizant

Smoothie de sfeclă roşie, pentru hipertensiune arterială

 
 

 

 
 
 

 

 

 

 
 

 

citeste totul despre: