Peştele are proteine de calitate şi puţin colesterol. Care sortimente trebuie ocolite şi de ce

Peştele are
proteine de calitate şi puţin colesterol. Care sortimente trebuie ocolite şi de
ce

Peştele conţine multe minerale, printre care fosfor şi iod

Peştele şi fructele de mare fac parte din grupa alimentelor bogate în proteine, alături de carne şi produse din carne, ouă şi leguminoase.

Ştiri pe aceeaşi temă

Peştele şi fructele de mare sunt o sursă bogată de proteine de calitate, respectiv 20%: lipide – 1-20%, vitamine – B6, B12, A şi D; minerale – calciu, fosfor, magneziu, fier, zinc, seleniu, fluor şi iod.

Potrivit „Abecedarului de nutriţie“, coordonat de prof. dr. Nicolae Hâncu, medic de diabet, nutriţie şi boli metabolice, conţinutul proteic  al peşetelui şi fructelor de mare este similar celui din carnea roşie şi mai mic decât în ou. Consumul a 100 de grame de peşte asigură 15-25% din necesarul zilnic de proteine ale unui adult.

Totodată, peştele mai conţine acizi graşi esenţiali – lizină, metionină şi treonină – acizi graşi polinesaturaţi omega-3, cu efecte beneficie în protecţia cardiovasculară. Peştii bogaţi în omega-3 sunt sardinele, somonul, tonul şi macroul.

Potrivit aceleiaşi surse, peştele are un conţinut scăzut de colesterol, însă nu şi fructele de mare, care, dimpotrivă.

În cazul peştilor mici, ale căror oase pot fi consumate, aportul de calciu este important.

Deşi consumul de peşte este benefic pentru sănătate există şi un risc de îmbolnăviri legate de substanţele toxice – în special mercur – în cazul peştelui-spadă, rechinului şi macroului; alergii şi toxiinfecţii bacteriene care duc la botulism, salmoneloze sau parazitoze.

citeste totul despre: