STUDIU Un român din trei alocă între 100 şi 200 de euro pentru cadoul de Crăciun

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O sumă cuprinsă între 100 şi 200 de euro este alocată de 34,4% dintre români pentru achiziţia cadoului de Crăciun, în timp ce 28% dintre ei alocă între 50 şi 100 de euro, arată un studiu efectuat de compania de cercetare de piaţă 4Service Group România.

Totodată, doar un sfert dintre respondenţi spun că alocă mai mult de 200 de euro pentru cumpărarea cadourilor de Crăciun.

”Cei mai mulţi români, 34,4%, cheltuiesc între 100 şi 200 de euro. Aproape 28% dintre ei alocă între 50 şi 100 de euro, în timp ce 12,5% dintre cei ei nu alocă mai mult de 50 de euro pentru acest lucru. În ceea ce priveşte valoarea individuală a cadourilor, trei sferturi dintre români nu sunt dispuşi să cheltuie mai mult de 50 de euro”, se arată în studiu.

În plus, doar 17,5% dintre respondenţi vor aloca între 50-100 de euro pentru un singur cadou, în vreme ce numai 2,2% vor cheltui peste 200 de euro pe un cadou. Totuşi, sărbătorile de iarnă pun presiune pe bugetul românilor. Astfel, mai mult de o treime dintre respondenţi afirmă că alocă aproximativ 20-30% din bugetul lunar pentru cumpărarea cadourilor, în vreme ce 25% alocă doar 10-20% din buget. La polul opus, numai 2,2% dintre români alocă mai mult de jumătate din bugetul lunar pentru cumpărarea cadourilor.

Totodată, românii sunt încă reticenţi în a-şi face cumpărăturile de Crăciun cu mult timp înainte, sau doar din mediul online. Astfel, 50% dintre ei apelează şi la magazinele fizice şi la magazinele online pentru a găsi cadourile potrivite, aproape 41% preferă doar magazinele fizice, iar 9% apelează doar la magazinele online. În plus, trei sferturi dintre români cumpără cadourile pentru cei dragi cu doar 2-3 săptămâni înainte de Crăciun.

”Peste 18% dintre cumpărători spun că sunt mai organizaţi şi rezolvă această sarcină cu cel puţin o lună înainte, în vreme ce 6,2% lasă cumpărăturile de Crăciun pe ultima sută de metri”, se arată în studiu.

Totodată, românii preferă să ofere cadouri doar pentru 2-3 persoane, în special familia restrânsă. Astfel, 35,9% dintre respondenţi oferă cadouri pentru 3-5 persoane şi doar un sfert dintre ei se gândesc la mai mult de 5 persoane.

”Peste 72% dintre români preferă să ofere cadouri doar soţului sau soţiei, copiilor şi părinţilor. Mai puţin de 17% dintre ei se gândesc să ofere cadouri şi bunicilor, nepoţilor, verilor, unchilor sau mătuşilor, în vreme ce numai 6,7% cumpără cadouri şi pentru colegii de muncă sau de şcoală”, se arată în studiu.

Cel mai des oferite cadouri sunt cosmeticele şi produsele pentru îngrijire, urmate de haine şi încălţăminte, mâncare şi băuturi, jucării, cărţi, articole pentru casă, telefoane, tablete sau accesorii pentru acestea, gadgeturi şi jocuri, electrocasnice şi bijuterii. Pentru acestea, marea majoritate a românilor aşteaptă ca magazinele să anunţe promoţiile şi ofertele speciale de sărbători. Cumpărăturile de Crăciun, deşi sunt o corvoadă pentru unii respondeţi, sunt văzute în general drept o experienţă plăcută.

”Aproape jumătate dintre români afirmă că angajaţii magazinelor sunt la fel de politicoşi precum în restul anului, în vreme ce 1 din 3 români cred că angajaţii dau dovadă de mai multă curtoazie. În schimb, viteza de servire are de suferit în timpul sărbătorilor, iar 63,6% dintre români se plâng de serviciile lente. Compensează însă atmosfera festivă din magazine, pe care 46,6% dintre respondenţi o apreciază”, se arată în studiu.

Există însă şi probleme semnalate de români în magazine în această perioadă, în condiţiile în care cei mai mulţi, 32%, se plâng de aglomeraţie, în timp ce aproape 17% dintre români nu mai pot găsi produsele preferate pe stoc.

”Peste 11% dintre ei spun că preţurile sunt umflate artificial de Crăciun. Procente mai mici de cumpărători se plâng de angajaţii stresaţi, problemele de livrare, orarul magazinelor sau, surprinzător, de colindele şi muzica din magazine. Mai exact, 5% dintre români sunt deranjaţi că în difuzoarele magazinelor aud doar colinde”, se arată în studiu.

Există însă şi alte aspecte mai puţin plăcute, reclamate de cei care au răspuns chestionarului. Lipsa locurilor de parcare, reclamele mincinoase, produsele cu ambalaje deteriorate sau preţurile de la raft care nu coincid cu cele de pe bon sunt printre problemele amintite cel mai des de cumpărători.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite