STUDIU Italia, cea mai bună destinaţie europeană pentru city break. Ce părere au turiştii despre România
0Italia se află în topul destinaţiilor din Europa care au primit cele mai bune recomandări din partea turiştilor din întreaga lume pentru petrecerea de sejururi scurte de maximum trei zile, conform celei de-a doua ediţii a studiului internaţional despre piaţa turismului, The Global Tourism Monitor.
După Italia, la diferenţă foarte mică, se află insulele din Grecia şi Finlanda, departajate de fruntaşa clasamentului de doar câteva zecimale.
România se află pe locul 23 în topul celor mai apreciate destinaţii din Europa pentru sejururi scurte, situându-se înaintea unor ţări precum Muntenegru şi Bulgaria. Cei mai mulţi dintre turiştii străini care au ales România pentru un sejur scurt au fost motivaţi de vizitarea de obiective turistice şi de experienţele turistice noi, şi doar într-o mică măsură de cunoaşterea culturii locale.
Norvegia, ţara vacanţelor lungi
Dacă Italia este vedeta sejururilor scurte, cea mai recomandată destinaţie de vacanţă din Europa pentru vacanţe de lungă durată este Norvegia (70), urmată de Suedia (66) şi Austria (62). Cea mai puţin apreciată destinaţie atât pentru city breaks, cât şi pentru vacanţe lungi (minim 4 nopţi) este Ucraina (-51). La capitolul vacanţe mai lungi, România se află pe locul 24, pe locurile imediat următoare aflându-se Ungaria, Finlanda şi Bulgaria.
Spania, una dintre cele mai dorite destinaţii de vacanţă
Spania se află în topul ţărilor din Europa în care turiştii îşi doresc să meargă în vacanţă în 2015. Deşi mai bine promovate decât Spania, Franţa şi Italia sunt următoarele destinaţii vizate de turişti pentru vacanţă anul acesta. Dacă 8% dintre turiştii din întreagă lume au au văzut reclame sau oferte turistice despre Spania, procentul se ridică la 13% când vine vorba despre Franţa şi Italia.
Bulgaria are marketing mai bun ca România
Deşi Bulgaria are un scor mai mic decât România în ceea ce priveşte recomandările turiştilor care au vizitat această ţara, la nivel de marketing turistic situaţia se inversează. Bulgaria este mai bine promovată decât România, 4% dintre străini au văzut reclame sau oferte turistice pentru această destinaţie în comparaţie cu 2% pentru România. Doar 1% dintre turiştii străini iau în considerare petrecerea vacanţei în România în 2015.
Studiul a fost realizat de Mercury Research împreună cu Asociaţia Global Market Research în prima jumătate a anului 2015, pe un eşantion de 16.800 de respondenţi din 24 de ţări din Europa, America, Asia-Pacific, Africa şi Orientul Mijlociu şi oferă informaţii despre 111 destinaţii turistice.