Managerii cu experienţă sunt de părere că stimulentele inadecvate şi birocraţia conduc la greşeli în procesul decizional

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Managerii se străduiesc să ia deciziile corecte FOTO Adevărul
Managerii se străduiesc să ia deciziile corecte FOTO Adevărul

Managerii cu experienţă se străduiesc să ia deciziile corecte, în condiţiile în care 72% dintre organizaţii admit că au avut minimum o iniţiativă strategică eşuată pe fondul erorilor din procesul decizional, în ultimii trei ani.

Aşa arată un studiu realizat de Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) şi American Institute of Certified Public Accountants (AICPA), potrivit căruia „supraîncărcarea informaţională, birocraţia excesivă, lipsa încrederii şi stimulentele nealiniate cu obiectivele de business au fost menţionate ca factori catre contribuie la greşeli în procesul decizional de către companii din toată lumea”, notează documentul.

Raportul „Joining the dots: decision making for a new era” s-a adresat top managerilor din organizaţii mari din 16 ţări şi a relevat nu doar că aceştia admit că au făcut greşeli în procesul decizional, ci şi că au luat decizii strategice pornind de la informaţii eronate (80%), precum şi că organizaţia pe care o conduc a pierdut un avantaj competitiv pentru că au fost lenţiîn a lua decizii (42%).

În mod surprinzător, doar 28% dintre respondenţi sunt de părere că organizaţia este capabilă să le asigure liderilor cu experienţăoportunitateade a învăţa din rezultatele deciziilor luate.

Potrivit studiului, 36% dintre respondenţi afirmă că organizaţia lor nu face faţă surplusului informaţional, iar 32% afirmă că big data a înrăutăţit situaţia. Doar 37% considerăcă big data le-a fost utilă. În rândul celor mai performante organizaţii, 86% dintre respondenţi evaluează deja informaţia managerială de care au nevoie pentru a se concentra pe modalităţi de creştere a valorii modelului de afaceri.

În ceea ce priveşte birocraţia, aproape o treime dintre respondenţi (29%) au indicat că problemele de coordonare cauzate de birocraţiesunt cel mai mare obstacol în calea eficientizării procesului decizional.

„43% dintre participanţii la studiu afirmă că nivelul de încredere între executivii din cadrul organizaţiei lor necesită îmbunătăţiri, în timp ce 57% au fost de părere că o colaborare mai activă este necesară pentru îmbunătăţirea procesului decizional. Aproape două treimi (65%) au afirmat că este nevoie de o creştere a nivelului de încredere între lideri şi angajaţi, per ansamblu”, notează studiul.


În ceea ce priveşte structura stimulentelor, 61% dintre lideri admit că structura stimulentelor oferite de organizaţia lor nu încurajează luarea deciziilor corecte pentru obţinerea de valoare pe termen scurt, mediu şi lung.

„Rezultatele acestui studiu pot genera îngrijorări semnificative, având în vedere cădeciziile greşite duc la probleme în afaceri. Organizaţiile trebuie să trateze procesul decizional ca un element vital într-o afacere, care trebuie  derulat cu profesionalism şi îmbunătăţit continuu. Mai mult decât atât, liderii trebuie să înceapă să gândească într-un mod integrat. Aceasta presupune o cunoaştere clară şi bine definită a modelului de afaceri şi alinierea deciziilor în funcţie de acest model, colectarea şi analizarea rapidă a tuturor informaţiilor relevante din toate zonele afacerii şi concentrarea pe indicatorii de performanţă esenţiali, mai degrabă decât pe instinct sau zvonuri”, a declarat Krzysztof Kmuk, CIMA Emerging Markets Development Manager CEE.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite