Cum se pot apăra consumatorii din mediul online de pericole

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor, Asociaţia „Suta la Suta Romanesc”, care a fondat Tribuna Consumatorilor, a organizat o dezbatere despre cum se pot apăra consumatorii din mediul online de pericole.

Directorul ANPC, Paul Anghel, a subliniat că, din totalul de 92.400 de reclamaţii înregistrate în 2017, 28.224 sunt din mediul online: „S-ar putea să sperie ca număr, este o cifră destul de mare, dar trebuie să avem în vedere şi nivelul vânzărilor. Procentual, numărul reclamaţiilor este în scădere”.

Directorul ANPC a menţionat că, în timp ce în cazul site-urilor din România consumatorii se pot adresa ANPC sau ANCOM pentru rezolvarea reclamaţiei, aceasta putându-se finaliza cu rambursarea banilor sau remedierea bunului necorespunzător, în cazul site-urilor din statele membre UE, rezolvarea poate veni şi din partea Centrului European al Consumatorilor din România (ECC România).

La rândul lui, Cosmin Vladimirescu, General Manager Mastercard România, a explicat că plata cu cardul este cea mai sigură metodă de a face cumpărături online: „Când plata se face prin cash sau prin transfer bancar, banii nu mai pot fi recuperaţi, pentru că ambele metode de plată sunt finale. Atunci când plata se face cu cardul, orice client înşelat îşi poate recupera banii, contestând tranzacţia la banca emitentă. Clientul poate face refuz de plată (charge back) pentru acea tranzacţie pe care nu o recunoaşte şi, astfel, îşi poate recupera banii”.

Cosmin Vladimirescu a subliniat că utilizatorii de carduri Mastercard beneficiază de o soluţie suplimentară de securitate, Mastercard SecureCode: atunci când consumatorii fac o tranzacţie online, li se cere introducerea unei parole pe care o ştiu doar ei sau pe care o primesc prin SMS la momentul plăţii. El a vorbit şi despre migrarea plăţilor către telefoanele mobile şi a punctat că autentificarea biometrică, precum amprenta sau recunoaşterea facială, reprezintă cea mai sigură metodă de autentificare.

„Nu cred că va dura mai mult de un an până când autentificarea biometrică va deveni un fenomen de masă. În 2019, consumatorii vor putea folosi această tehnologie ca metodă de identificare atunci când fac cumpărături online sau cu telefonul mobil şi plătesc cu Mastercard. Concret, în urma eforturilor continue ale Mastercard de a îmbunătăţi experienţa la cumpărături, băncile partenere vor oferi soluţii de autentificare biometrică începând cu anul următor”, a adăugat Cosmin Vladimirescu.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite