Cartele noi la metrou, începând de duminică. Cât vor costa şi de câte feluri vor fi

Cartele noi la metrou, începând de duminică. Cât vor costa şi de câte feluri vor fi

Metrorex introduce noi cartele de metrou FOTO Mediafax

Începând de duminică, Metrorex introduce cinci noi tipuri de cartele de călătorie, care să-i fidelizeze pe bucureşteni dar şi să-i atragă pe turişti şi pe cei care ajung ocazional în Capitală.

Ştiri pe aceeaşi temă

După ce au fost făcute modernizări la porţile de acces ale staţiilor de la metrou, Metrorex a decis să introducă cinci noi tipuri de cartele de călătorie, inclusiv un abonament anual, prin care să fidelizeze călătorii şi cartela cu o singură călătorie, pentru cei care vin ocazional în Capitală. 
 
Preţurile pornesc de la 2,5 lei, în cazul unei cartele cu o singură călătorie şi ajung la 720 de lei pentru un abonament anual. În ceea ce priveşte cartelele pentru mai multe persoane, una destinată unui grup format din trei oameni ajunge la 5 lei, cea pentru grupurile formate din patru persoane va costa 6,5 lei în timp ce cartela pentru grupurile de cinci persoane va costa 8 lei. 
 
În ce măsură va fi util abonamentul anual de 720 de lei
 
Potrivit Metrorex, noile cartele vin în sprijinul turiştilor, dar îi va ajuta şi pe călătorii fideli. „Abonamentul anual urmăreşte fidelizarea călătorilor de zi cu zi pe o perioadă mai mare de o lună şi oferă avantajul unor costuri lunare reduse faţă de cele generate de achiziţionarea mai multor abonamente lunare. Astfel, prin comparaţia costurilor anuale pentru cele două tipuri de abonamente, călătorii care optează pentru acest abonament pot beneficia de circa o lună şi jumătate de gratuitate la transportul cu metroul”, anunţă Metrorex, făcând referire la cei 720 de lei pe care îi poate achita un călător pentru un abonament de un an. 
 
„Sunt puţini cei care şi-ar putea permite aşa ceva”, este de părere psihologul Mihai Copăceanu.
În schimb, sociologul Mircea Kivu consideră că vor exista persoane interesate de un astfel de abonament, care ar putea fi mană cerească pentru Metrorex, asigurând astfel lichidităţi în companie. „Dacă prin cei 720 de lei achită mai puţin decât se achită în mod normal pentru 12 abonamente lunare, ar putea exista interes”, a arătat Kivu. 
 
De cealaltă parte, problemele de la metrou sunt mai multe. Cea mai stringentă dintre ele nu este diversificarea titlurilor de călătorie, ci fluidizarea traficului la metrou. 
 
„Cu cât sunt mai variate titlurile de călătorie cu atât va creşte numărul de călători. Un serviciu care oferă varietate va creşte în vânzări pentru că oamenii vor fi tentaţi să circule cu acel mijloc de transport în comun. Însă degeaba variezi biletele, dacă nu le conferi şi o siguranţă şi confort călătorilor. În plus, românii nu au o educaţie a călătorului, aşa cum se întâmplă în alte metropole”, a punctat psihologul. 
 
Unde duce lipsa de educaţie a călătorilor
 
Prin urmare, diferenţele între ceea ce oferă metroul bucureştean şi cele din străinătate sunt majore. „E un haos total, nimeni nu ştie cum să se comporte, nu există un sistem prin care să se interzică accesul la metrou atunci când numărul călătorilor e prea mare. O educaţie a călătorilor este esenţială pentru a preveni haosul. Şi, în plus, la metrou anunţurile sunt doar în limba română. E inadmisibil pentru o capitală europeană care vrea, prin aceste noi abonamente de grup, să stimuleze turismul”, a completat Mihai Copăceanu.
 
Haos la metrou a fost chiar joi, când un tren s-a defectat, dis de dimineaţă, la intrarea în staţia Obor, călătorii fiind nevoiţi să coboare. „S-a produs o defecţiune la un tren de metrou ce mergea spre Ştefan cel Mare, iar pe tronsonul respectiv s-a circulat în sistem pendulă. Călătorii din trenul defect au fost debarcaţi la peron. Trenul defect a fost cuplat la un alt atul şi retras din circulaţie", a anunţat Metrorex.
 
Modernizări la turnicheţii de la metrou
 
Lucrările de modernizare a sistemului de acces în 41 de staţii de metrou - care s-au încheiat pe 19 septembrie – au presupus înlocuirea turnicheţilor cu porţi batante care să faciliteze accesul călătorilor la metrou şi evacuarea rapidă în cazul unor situaţii de urgenţă. 
citeste totul despre: