Abuzul şi violenţa, cele mai frecvente situaţii în care copiii au apelat la serviciile „Telefonul copilului”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În ultimul deceniu, serviciile „Telefonul copilului" din întreaga lume au înregistrat mai mult de 126 de milioane de apeluri, respectiv 450 de apeluri din partea copiilor şi tinerilor în medie pe zi. Cele mai frecvente situaţii în care copiii apelează serviciul care le este dedicat rămân abuzul şi violenţa, relaţionarea cu colegii sau prietenii, relaţionarea cu părinţii, problemele psiho-sociale.

„Cea mai des întâlnită grupă de vârstă a copiilor care apelează «telefonul copilului» este 13-15 ani. De asemenea, fetele continuă să contacteze într-un număr mai mare linia telefonică gratuită, spre deosebire de băieţi”, a declarat Cătălina Florea, directorul executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului.

Serviciul telefonul copilului funcţionează în România din anul 2001, numărul solicitărilor primite fiind într-o creştere constantă.

„Astăzi, aproape că nu mai facem faţă unui număr atât de mare de apeluri din partea copiilor şi adolescenţilor, fie că vorbim despre nevoia de comunicare, relaţionarea cu părinţii, abuzul emoţional, abuzul fizic, neglijarea, încălcarea dreptului la educaţie, exploatarea prin muncă, abuzul sexual, automutilare şi tentative de suicid, în principal în situaţii în care părinţii sunt plecaţi în străinătate, solicitări de informaţii referitoare la prestaţiile sociale de care pot beneficia familiile lor pentru îmbunătăţirea traiului zilnic. Asistenţii sociali şi psihologii Asociaţiei Telefonul Copilului, care se află la capătul celălalt al firului, se întâlnesc, aşadar, zi de zi cu o realitate crudă. Numai anul trecut au răspuns la 116 111 unui număr de 138.104 de apeluri, iar 74,35 la sută erau apeluri din partea copiilor", a completat Cătălina Florea.

Serviciile "Telefonul copilului" oferă copiilor şi tinerilor posibilitatea de a comunica în deplină confidenţialitate şi îi ajută să depăşească problemele cu care se confruntă.

Alianţa internaţională Child Helpline International reuneşte 173 de organizaţii membre din 142 de state din întreaga lume, România fiind reprezentată de Asociaţia Telefonul Copilului.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite