Sociolog: Metrorex se joacă cu vieţile călătorilor. Marin Aldea, director metrou: „Unele probleme semnalate au fost deja rezolvate”
0Specialiştii spun că disputa dintre pompierii ISU şi Metrorex, care nu vrea să remedieze neregulile ce pun în pericol viaţa călătorilor, este o formă de teatru absurd, în care instituţiile se amendează între ele fără ca neregulile să fie rezolvate.
Apa trece, pietrele rămân. Este deviza după care se pare că se ghidează conducerea metroului, care ignoră sancţiunile repetate ale pompierilor. Şefii Metrorex preferă astfel să plătească amenzile derizorii date de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) decât să se conformeze şi să remedieze neregulile care ar putea pune vieţile călătorilor în pericol.
Metrorex a fost din nou amendată de ISU pentru că nu a fost rezolvată problema căilor de evacuare, blocate de turnicheţi sau chioşcuri.
Sociolog: Tot noi plătim amenzile
Specialiştii spun că amenzile se regăsesc în buzunarele bucureştenilor, nu în cele ale şefilor Metrorex, care sfidează sancţiunile ISU. „Este o problemă a relaţiilor dintre instituţiile statului, pentru că s-a ajuns la o formă de teatru absurd, în care instituţiile se amendează între ele – până la urmă noi suntem cei care plătim amenzile alea şi nu se întâmplă nimic. Metrorex este o instituţie a statului, chiar dacă e regie autonomă. Există un Consiliul de Administraţie, cu reprezentanţi ai statului, care în mod normal trebuia să acţioneze. Să-l dea afară pe directorul care răspundea de situaţia respectivă sau alte măsuri. Adică să se treacă de procedura asta la care s-a ajuns, în care instituţii ale aceluiaşi stat se războiesc între ele, să acţioneze coordonat“, afirmă sociologul Mircea Kivu.
Acesta spune că Metrorex preferă să plătească amenzile date ISU pentru că sunt mai mici decât chiriile pe care le percep comercianţilor din galeriile de acces la metrou. „Poate că ISU ar trebui să închidă metroul pentru ca şefii instituţiei să se trezească. Abia atunci s-ar întâmpla, probabil, ceva. Dar tot noi o să plătim şi atunci. Directorii ăia de la metrou probabil că îşi fac calcule ce amenzi au luat şi cât încasează de la buticarii care blochează căile de acces. Amenzile sunt nimic pe lângă chiriile pe care le percep comercianţilor“, a mai spus sociologul.
Metrorex, amendată cu 13.500 de lei
Pompierii bucureşteni au făcut, timp de o lună, controale în reţeaua de metrou. Au găsit nenumărate nereguli, cum ar fi căi de ieşire blocate şi hidranţi nefuncţionali. Aceleaşi probleme a căror rezolvare o ceruseră în urmă cu jumătate de an. În consecinţă, au dat amenzi şi un termen de trei săptămâni în care Metrorex să intre în legalitate. Astfel, pentru neregulile găsite în perioada 7-25 noiembrie privind siguranţa călătorilor, ISU a aplicat 30 de sancţiuni contravenţionale în cuantum de 13.500 de lei companiei Metrorex, iar comercianţii care au puncte de lucru în staţiile de metrou au primit amenzi de 8.000 de lei.
Marin Aldea: Unele probleme au fost rezolvate
Prima măsură pe care Metrorex o ia în legătură cu neregulile semnalate de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) este reprezentată de deschiderea tuturor uşilor de acces, a anunţat duminică seara Marin Aldea, directorul general al Metrorex.
„Unele probleme semnalate de ISU au fost deja rezolvate şi mă refer aici la înzăvorârea uşilor pe poziţiile deschis, achiziţia de furtunuri şi dotarea tuturor hidranţilor din spaţiile publice, echiparea instalaţiei de iluminat de siguranţă, cumpărarea de stingătoare noi şi verificarea celor vechi”, a explicat Marin Aldea.
„Sunt şi probleme care nu pot fi rezolvate imediat, care necesită proiectare, consultanţă, achiziţii şi acelea sunt mai de durată. Mă refer la iluminatul de siguranţă pentru hidranţi şi pentru căile de evacuare. Este un proiect pe care noi l-am estimat la circa cinci-şase milioane de euro şi îl vom începe de la sfârşitul acestui an”, a adăugat reprezentantul Metrorex.
Mai mult, barele de turnicheţi, despre care ISU susţinea că obturează calea de evacuare, au fost eliminate, potrivit directorului Aldea.