Campanie europeană pentru prevenirea şantajului sexual pe internet, după ce numărul cazurilor a crescut

Campanie europeană pentru prevenirea şantajului sexual pe internet, după ce numărul cazurilor a crescut

Poliţia Română participă la o campanie europeană privind prevenirea şantajului sexual pe Internet

Poliţia Română participă la campania europeană de informare şi prevenire a şantajului sexual pe internet, alături de poliţişti din celelalte 27 de state membre ale Uniunii Europene, precum şi Norvegia şi Elveţia. Ultimele date arată că numărul acestor infracţiuni a crescut, peste 80 la sută din adolescente şi peste 50 la sută din adolescenţi fiind potenţiale victime.

Ştiri pe aceeaşi temă

Poliţia Română a anunţat, luni, că participă la campania europeană ”Say NO”/ ”Spune NU” care are scopul de a preveni şantajul sexual pe internet. Campania se desfăşoară în toate cele 28 de state membre ale Uniunii Europene, precum şi Norvegia şi Elveţia.
 
„Termenii «sextorsion» sau «şantaj prin webcam» reprezintă constrângerea sau forţarea copiilor şi adolescenţilor să plătească diferite sume de bani prin internet – o formă a şantajului informatic în care date de natură sexuală sau imagini sunt folosite pentru a obţine prin forţare materiale, favoruri de natură sexuală sau bani”, precizează Poliţia Română.
 
Atunci când aleg o victimă, infractorii au fie un interes de natură sexuală, obiectivul fiind de a obţine fotografii, înregistrări video sau o întâlnire de natură sexuală, fie un interes economic, obiectivul urmărit fiind acela de a obţine foloase materiale în urma şantajului.
 
Un raport realizat de Europol, citat de Poliţia Română, arată faptul că ”fetele sunt şantajate semnificativ mai mult pentru obţinerea de materiale de natură sexuală (84 la sută) comparativ cu băieţii (53 la sută).
 
„Cei din urmă sunt vizaţi îndeosebi pentru obţinerea de bani (32 la sută, comparativ cu 2 la sută în cazul fetelor), un trend relativ nou în abuzul online al copiilor. Un altfel astfel de trend îl reprezintă cererea infractorilor pentru victimă de a include în imagini alţi copii sau adolescenţi ce le sunt rude sau colegi. În astfel de cazuri şi copiii care sunt precauţi în mediul online sau cei care nu utilizează internetul pot deveni victime”, precizează poliţiştii.
 
Ca răspuns la acest tip de fapte, poliţiile europene au demarat campania ”Say NO”, sprijinită de Europol, pentru a oferi informaţii utile victimelor şi potenţialelor victime, precum şi pentru a dezvolta mecanismele de raportare a acestui tip de infracţiuni.
 
Campania include un film, disponibil în toate limbile europene, care ajută la recunoaşterea unor potenţiale abordări de tip ”sextorsion”, în mediul online, oferă recomandări şi subliniază importanţa raportării acestor fapte autorităţilor.
 
Mesajul poliţiilor din întreaga Europă pentru victime este ”nu plătiţi şi nu vă fie ruşine să raportaţi fapta”.
citeste totul despre: