Elevii din Bucureşti, greu încercaţi la simularea pentru Bacalaureat şi Evaluare Naţională
0
Peste 30.000 de elevi de clasa a VIII-a şi a XII-a din toate şcolile şi liceele din Bucureşti au dat săptămâna trecută, miercuri şi vineri, prima simulare la limba română şi la matematică pentru cele două examene importante din vară: Evaluarea Naţională şi Bacalaureat. Prezenţa a depăşit 85%, iar examenele au respectat rigorile testelor oficiale, inclusiv camerele video. Pe 11 februarie fiecare şcoală va afişa rezultatele simulării.
Este pentru prima oară când Ministerul Educaţiei organizează simulări pentru examenele de Bacalaureat şi Evaluare Naţională simultan în toate şcolile din Capitală. Iar subiectele nu au fost simple, pe alocuri nici măcar medii, susţin specialiştii.
„Clar mai grele decât în celelalte judeţe“, arată profesorii. În plus, atât elevii, cât şi cadrele didactice spun că dacă şcolarii foarte buni s-ar fi descurcat în mod normal şi cu cele mai dificile dintre subiecte, inclusiv aceştia au fost puşi în dificultate de unele enunţuri.
Ultima probă, de vineri, a fost cea la matematică, cu subiecte greu de rezolvat atât pentru elevii de gimnaziu, cât şi pentru colegii lor mai mari, din ultimul an de liceu. În total, 26.000 de tineri din Capitală au dat prima simulare la această materie.
Subiecte dificile la matematică
Profesorii susţin că problemele de la Bac au fost mai dificile decât ceea ce se dă în mod normal la un astfel de examen şi se aşteaptă, aşadar, la rezultate slabe la această primă simulare.
„Subiectele pe care le-am văzut eu, şi anume cele de la M1 (mate-info), sunt mult mai grele decât ce se dă în mod normal. Un copil de nota 9 va lua cam 7-8 la această simulare“, a declarat pentru „Adevărul“ profesoara de matematică Claudia Preda, de la Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc“.
La simularea de la proba de matematică destinată pregătirii pentru Evaluarea Naţională, elevii de clasa a VIII-a au avut trei subiecte, de câte 30 de puncte fiecare, însă şi acestea au fost peste nivelul mediu aşteptat, susţin dascălii şi elevii. În plus, pe mulţi dintre copii i-au pus în dificultate inclusiv enunţurile unora dintre probleme.
„Au fost enunţuri care nu au fost înţelese nici de unii dintre copiii foarte buni. De exemplu, una dintre probleme nu era neapărat grea, însă enunţul păcălea. Şi cum nu au avut prea mult timp la dispoziţie, unii au ales să sară peste ea, pierzând dintr-un foc 10 puncte, cât valora acea problemă. Îmi imaginez că rezultatele vor fi destul de slabe“, a explicat Cecilia, profesoară de matematică în Capitală.