Oprescu vrea să scoată Capitala din clubul european de dezvoltare a unor tehnologii şi politici inovative pentru transportul în comun
0Un proiect de hotărâre ce va fi supus votului consilierilor din Şedinţa de Consiliu General de joi, 31 octombrie, propune ca Primăria Capitalei să se retragă din Asociaţia Europeană POLIS, o reţea din care fac parte oraşe şi regiuni europene care dezvoltă împreună tehnologii şi politici inovative pentru transportul în comun.
O decizie propusă consilierilor generali de primarul Sorin Oprescu pare că sfidează starea transportului din Bucureşti, dar şi reacţia a o parte dintre participanţii la trafic din Capitală.
Recent, mii de biciclişti au ieşit în stradă, manifestaţie prin care ONG-urile de profil au protestat împotriva politicilor municipalităţii în ceea ce priveşte transportul în comun şi pe cel alternativ, pe care unii le consideră făcute prost sau deloc aplicate.
Apoi, societatea civilă a acuzat Primăria Capitalei că a anunţat, în fişa de înscriere de la Comisia Europeană, mai multe măsuri pe care trebuia să le aplice în timpul Săptămânii Europene de Mobilitate, program ce are loc anual în fiecare vară în zeci de oraşe din Uniunea Europeană, fără însă a le şi aplica.
În acest timp, campanii de informare şi de încurajare a transportului alternativ sunt lansate periodic atât de societatea civilă, cât şi de canalele media. Cea mai recentă acţiune de acest fel a fost campania „Bicicleşti“ prin care s-a obţinut închiderea Bulevardelor Kiseleff şi Calea Victoriei pentru două zile, la insistenţa Gândul şi ProSport.
Cu toate cele expuse mai sus, primarul Oprescu pare să nu fie foarte afectat, iar prin această măsură pare mai degrabă că ignoră dorinţa a unei părţi consistente din cetăţenii oraşului.
PMB: Muncipiul Bucureşti nu a fost activ în cadrul Asociaţiei. RATB nu are bani de cotizaţie
În mod surprinzător, motivaţia prezentată în proiectul de lege al Primăriei Generale ţine chiar de lipsa necesităţii unei colaborări cu o astfel de organizaţie, dar şi de faptul că Regia Autonomă de Transport Bucureşti, principala instituţie implicată în proiectele Asociaţiei, nu îşi permite cotizaţia anuală.
„Având în vedere că Municipiul Bucureşti nu a avut o prezenţă activă în cadrul POLIS - Reţeaua Oraşelor şi regiunilor Europene pentru Soluţii Inovatoare de Transport, în perioada 2009-2012, dar şi că în perioada 2007-2012 doar RATB a participat la un singur proiect de anvergură în cadrul acestei Asociaţii; luând în consideraţie că RATB nu poate achita cotizaţia către Asociaţie, dar şi ţinând cont de faptul că POLIS a triplat cuantumul cotizaţiei aferente începând cu anul 2009, propun spre aprobarea Consiliului General al Municipiului Bucureşti proiectul de Hotărâre privind retragerea din cadrul Asociaţiei Internaţionale POLIS“, se arată în proiectul postat pe site-ul Primăriei Capitalei.
POLIS este o organizaţie europeană din care fac parte principalele oraşe din vestul bătrânului continent. Printre oraşele membre se numără şi Budapesta. Bucureştiul face parte din Asociaţie din 1998, iar, potrivit proiectului citat, dacă consilierii vor vota pentru, atunci, Primăria Capitalei va ieşi din organizaţie după ce va plăti 15.000 de euro, cotizaţia din 2009, 2010 şi 2011. De altfel, PMB a aplicat pentru ieşirea din Asociaţie încă din 2012.
Pe aceeaşi temă:
Ne minţiţi. Dar cu europenii ce aveţi?
Oprescu se laudă: cum încurajează primarul Capitalei transportul alternativ
Bicicliştii, către Oprescu: „Noile piste sunt la fel de proaste“