Directorul general, directorul comercial şi cel tehnic de la RATB au fost demişi

Directorul general, directorul comercial şi cel tehnic de la RATB au fost demişi

Mai mulţi directori din cadrul RATB au fost demişi

Directorul general al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), Vincenţiu Daniel Antonescu, a fost demis de Consiliul de Administraţie, pentru management defectuos, decizii similare, dar fără a fi precizat motivul, fiind luate şi pentru directorul comercial şi cel tehnic.

Ştiri pe aceeaşi temă

Surse din Primăria Capitalei au declarat joi, pentru MEDIAFAX, că toţi cei trei directori erau cu delegare de atribuţii, iar deciziile de demitere au fost luate în şedinţa Consiliului de Administraţie care a avut loc miercuri.

Directorul general al RATB, Vincenţiu Daniel Antonescu, ar fi fost demis pentru management defectuos, au precizat sursele citate.

De asemenea, au fost demişi directorul comercial, Ileana Savu, şi directorul de Mentenanţă şi Administrare Sisteme, Adrian Mihail, activitatea lor pe aceste funcţii urmând să se încheie luni.

Vincenţiu Daniel Antonescu era director general al RATB din iunie 2014, când l-a înlocuit pe Daniel Florentin Doman, care a demisionat, din motive personale.

În luna iulie, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a instituit popriri pe conturile RATB, fiind luată măsura indisponibilizării inclusiv pe sumele obţinute din încasările zilnice, pentru recuperarea datoriilor.

Reprezentanţii RATB arătau, în 21 iulie, că debitul calculat de ANAF a fost contestat în instanţă, fiind în faza de recurs. Aceştia precizau că datoria instituţiei era atunci de 272.431.800 de lei, sumă ce provine din taxa pe valoarea adăugată, care include şi subvenţia acordată beneficiarilor de gratuităţi şi reduceri (pensionari, elevi, studenţi), în conformitate cu Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti din 2006, pentru perioada septembrie 2007- martie 2013.

În luna mai, sindicatele din RATB atenţionau că, din cauza lipsei pieselor de schimb, a uzurii parcului vehiculelor şi a infrastructurii, în scurt timp s-ar putea să circule mai puţine autobuze, troleibuze şi tramvaie, mult sub limita necesarului zilnic.

Ei au afişat atunci, în mijloacele de transport de pe toate traseele din Capitală, mesaje în care au scris: "Din cauza lipsei pieselor de schimb, nu vă mai putem transporta în siguranţă. Protest sindical împotriva distrugerilor provocate în RATB de actuala conducere. Stimaţi călători, în ciuda semnalelor noastre de alarmă, trase în nenumărate rânduri, tot mai multe vehicule nu mai întrunesc condiţiile de a ieşi pe traseu în siguranţă. Pentru că: - uzura parcului de vehicule este mult prea mare; - piesele de schimb sunt cu totul insuficiente; - starea infrastructurii devine din ce în ce mai precară; - cei în drept să rezolve aceste probleme fug de răspundere; - nu sunt respectate condiţiile de sănătate şi securitate, trebuie să vă anunţăm, cu părere de rău, că Serviciul Public de Transport în Comun din Capitală va ajunge să fie oprit, în curând, în totalitate".

Reprezentanţii RATB arătau atunci că autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele RATB defecte, care sunt retrase de pe trasee, vor fi reparate din a doua jumătate a lunii iunie, precizând că toate vehiculele aflate în circulaţie au reviziile tehnice efectuate şi îndeplinesc standardele de siguranţă.

citeste totul despre: