Trei bărbaţi au promovat Republica Moldova în 21 de ţări de pe două continente

0
Publicat:
Ultima actualizare:
expeditie

Expediţia inedită a trei moldoveni care şi-au propus promovarea ţarii noastre în 21 de ţări de pe două continente a fost îndeplinită cu succes.

Timp de 21 de zile, echipa expediţiei exotice formată din Anatolie Untura, antreprenor în domeniul IT, Ilie Toma, antreprenor în presa online şi Alex Bredicevschi, operator video şi fotograf specializat pe filmări în condiţii extreme, au parcurs 14.000 de km la volanul unui autoturism oferit de un renumit producător german. Maşina a purtat logo-ul turistic „Pomul Vieţii”. Cei trei aventurieri au vizitat 21 de ţări cu diferite culturi şi peisaje.

Copiii din Maroc ştiu unde se află Moldova pe hartă

„În cele 21 de ţări, le-am povestit localnicilor despre Moldova. Au auzit toţi de noi, chiar şi cei din Finalanda. În Maroc, Casablanca, ne-am mirat că cei mici ştiau de noi, chiar şi geografic, însă maturii nu prea”, ne-a spus Ilie Toma.

expeditie

România, Ungaria, Slovacia, Polonia, Lituania, Letonia, Estonia, Finlanda, Suedia, Danemarca, Germania, Olanda, Belgia, Franţa, Spania, Maroc, Monaco, Italia, Elveţia şi Austria sunt ţările vizitate de cei trei moldoveni. „Cele mai memorabile locuri au fost în Africa, deşertul Sahara, şi Finlanda, ţara în care soarele nu apune niciodată”, menţionează Alex Bredicevschi.

Contrastul dintre sărăcie şi lux este peste tot

Au trecut cu maşina strâmtoarea Gibraltar care leagă Oceanul Atlantic de Marea Mediterană şi separă Spania de Maroc. Astfel, au ajuns pe tărâmul Africii, în Maroc. „Gibraltar-ul l-am trecut cu feribotul în 15 minute. Am pornit din oraşul Ceuta, o colonie spaniolă pe coasta marocană a Africii, ce se află pe coasta Mării Mediterane, lângă strâmtoarea Gibraltar”, povesteşte Ilie Toma pentru Adevărul.

În Africa au vizitat deşertul Sahara şi Maroc, nu a fost uşor, dar a meritat efortul. Contrastul dintre sărăcia apăsătoare şi luxul exorbitant este peste tot. „Nu opriţi niciodată în Africa dacă sunteţi urmăriţi, înaintaţi cât mai rapid pănă ajungeţi pe strada hotelului. Sunt anarhii stabilite pentru clienţii hotelului. Nu conduceţi noaptea pe traseul naţional, nu sunt iluminate străzile, sunt multe motociclete, oameni în mijlocul drumului fără semnal, câini care sar în faţa maşinii. Cu Africa nu e de glumit”, sunt câteva sfaturi oferite de cei trei bărbaţi.

expeditie

Moldova, promovată în deşert

În Sahara au avut parte de momente emoţionante. „Am dăruit localnicilor produse fabricate în Moldova, m-am schimbat cu papucii cu un berber (populaţie hamito-semitică din nordul Africii - n.r.), eu i-am dat papucii mei, iar el nu mi-a dat nimic, pentru că era desculţ”, îşi aminteşte Anatolie Untura.

„Noi nu am primit bani pentru promovarea brandului turistic al Republicii Moldova, a fost un gest exclusiv făcut din spirit civic. La fel, nu am primit bani nici de la Oldcom - dacă eram încălţat în şlapi noname, eram să fac acelaşi lucru. Desigur că, promovarea nu înseamnă câteva suvenire lăsate oamenilor din drumul nostru. În aceste zile de expediţie, s-a discutat mult despre Republica Moldova, în toate ţările unde am fost, eu şi camarazii mei am gasit oameni dornici să afle şi să asculte despre noi, despre cine suntem, de ce suntem parte a Europei şi de ce vrem ca lumea să ne cunoască”, a scris Anatolie Untura pe pagina personală de Facebook.

„Mesajul pe care îl transmiteam localnicilor era că suntem oameni, albi, frumoşi, în centrul Europei, avem tradiţii milenare, suntem parte a lumii şi civilizaţiei clasice europene. Avem nevoie de familia europeană pentru a ne continua drumul şi invitam toată lumea la noi în ţară”, ne-a mai spus Anatolie Untura.

Principalul partener al expediţiei a fost booking.com, care va reflecta întreaga aventură prin fotografii şi materiale video publicului şi milioanelor de fani din întreaga lume.

Republica Moldova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite