A fost desemnat câştigătorul proiectului de construire a Podului suspendat Brăila–Jijila. Va fi unul din primele cinci astfel de construcţii din Europa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat câştigătorul pentru construcţia Podului suspendat de la Brăila la Jijila, cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani. Valoarea lucrării este de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA.

„Asocierea ASTALDI S.p.A. – IHI INFRASTRUCTURE SYSTEMS CO. LTD. a fost declarată vineri, 20 octombrie, câştigătoarea contractului pentru proiectarea şi execuţia Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila, cu o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA. Durata contractului, care va fi semnat după expirarea perioadei legale de depunere a contestaţiilor, este de 48 de luni din care 12 luni proiectare şi 36 luni execuţie”, anunţă CNAIR într-un comunicat.

Lucrarea va avea şi o perioadă de garanţie a  lucrărilor de 120 luni.  

Câştigătorii licitaţiei vor trebui să proiecteze şi să construiască Podul suspendat, care reprezintă principala structură a proiectului,  două viaducte de câte 110 metri lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km şi un drum de legătură cu DN22 (Smârdan – Măcin), în lungime de 4.328 km.

După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri).

Date tehnice despre Podul Brăila – Jijila (judeţul Tulcea):

•    Podul suspendat, va avea o lungime totală de 1.974,30 m, o deschidere centrală de 1.120 metri şi două deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe Dunăre.
•    Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.              
•    Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,80 m fiecare.
•    Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
•    Drumul principal Brăila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km şi va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete, pana la km 7+940.
•    Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de  4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens. Acest drum urmează să pornească de la  km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) şi se va intersecta cu DN22 (Smârdan-Măcin).

Pe aceeaşi temă:

Tudose a discutat cu ambasadorul Chinei despre proiecte de infrastructură, printre care un pod peste Dunăre la Brăila

A nimerit podul Brăila. Când va fi gata primul proiect complex de infrastructură din ultimii 27 de ani



 

Tulcea



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite