S-a anunţat numele firmei câştigătoare care va reabilita vechile tramvaie din Timişoara: 480.000 de euro va costa un "lifting"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria Timişoara a anunţat câştigătorii licitaţiei pentru reabilitarea tramvaielor din depoul Regiei Autonome de Transport.

Câştigătoarea licitaţiei este practic o asociere între două fabrici: Electroputere VFU Paşcani şi Astra Vagone Arad. Aceştia au oferit cel mai bun preţ pentru reabilitarea unui tramvai, care va costa în jur de 480.000 de euro.

Pierzătorii licitaţiei sunt au fost cei de la Remarul 16 Februarie SA din Cluj, ale căror ofertă de preţ a fost mai mare.

Primul tramvai nemţesc care va fi reabilitat chiar în acest an. Dacă timişorenii vor fi mulţumiţi de lucrare atunci se va putea trece la reabilitarea până la 30 de tramvaie.

Primarul Nicolae Robu a anunţat că reabilitarea tramvaielor la acest preţ este cea mai bună variantă având în vedere că un tramvai nou costă între 1,5 şi 2 milioane de euro. Primăria Timişoara aşteaptă să atragă fonduri europene, în cazul în care acest lucru va fi posibil în perioada de finanţare 2014-2020, pentru achiziţionarea de tramvaie noi.

Tramvaiele care urmează să fie reînoite sunt primate cadou din Germania, pe baza bunelor relaţii cu oraşele înfrăţite. Ele sunt fabricate în anii 60-70, dar au fost pe străzile din Bremen şi Karlsruhe până în anii 90. Tramvaiele vor fi refăcute "din temelii", doar boghiul (şasiul) urmând să rămână, pentru că are o durată de viaţă de 100 de ani.

Tramvaiele reabilitate vor avea caroserie nouă, aceeaşi formă cu tramvaiele noi, aceleaşi sisteme de acţionare care se pun pe tramvaiele noi, scaune noi, cu încălzire, climatizare de acelaşi tip cu cea de pe tramvaiele noi, Internet, monitorizare a tot ce se întamplă în vagoane şi în jurul lor cu o mulţime de camere video etc.

Astra Vagoane Arad a realizat recent primul tramvai în cooperare cu Siemens. Tramvaiul Imperio primul tramvai modern, cu podea 100% joasă produs în România şi are un design modern la standard actuale. Cu operare uni sau bidirecţională are un interior spaţios în culori deschise, modificabil conform cerinţelor clientului.

Citeşte şi:

FOTO Timişoara îşi întâmpină turiştii cu primul tramvai-berărie din România

Primăria Timişoara va reabilita 30 dintre vechile tramvaie nemţeşti. La licitaţie s-au înscris două firme

Timişoara

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite