Reguli de aur la cumpărăturile online. Paşii pe care trebuie să-i urmezi ca să nu iei ţeapă cu produsele comandate pe net

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tot mai mulţi români apelează la tranzacţiile online. Produsul comandat poate fi verificat la livrare
Tot mai mulţi români apelează la tranzacţiile online. Produsul comandat poate fi verificat la livrare

Comerţul online a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare puternică, iar principalii jucătorii de pe piaţă şi-au câştigat poziţia fidelizându-şi clienţii prin servicii de calitate. Chiar şi aşa se întâmplă accidente sau „accidente” în care clienţii îşi iau ţeapă. „Adevărul” vine în sprijinul celor care fac cumpărături online cu câteva sfaturi utile.

Un timişorean care a comandat online un smartphone a primit în colet...un bolovan. După mai multe zile în care timişoreanul a fost ţinut pe jar sau plimbat de la Ana la Caiafa, problema a fost rezolvată prin asumarea vinei de către firma de curierat. Pentru a evita astfel de situaţii, trebuie să vă luaţi câteva măsuri de siguranţă. Potrivit lui Liviu Taloi, Community Manager Gala Premiilor eCommerce, primul pas este verificarea magazinului de la care se achiziţionează produsul.

„Dacă este prima oară când vrei să cumperi de la un magazin online despre care nici măcar nu ai auzit până acum, e bine să cauţi informaţiile de contact şi datele de identificare ale firmei care administrează magazinul. Legea românească îi obligă pe comercianţii online sa afiseze vizibil pe site următoarele informaţii (de cele mai multe ori, le regasiti in sectiunea Contact sau in Termenii si Conditiile magazinului): denumirea firmei care administreaza magazinul online, numărul de înregistrare la Registrul Comerţului, codul de Identificare Fiscala (CIF), adresa poştala a sediului social şi a punctelor de lucru, capitalul social, cel puţin un număr de telefon valid şi cel puţin o adresă de e-mail funcţională. Dacă magazinul online de la care vrei să cumperi nu afişează aceste minime informaţii, sfatul nostru este să te îndrepţi către un alt comerciant online”, a explicat Liviu Taloi.

Verifică dacă magazinul acceptă returnarea produselor în 14 zile conform legii, este un alt sfat pe care consultantul în comerţ online îl are pentru consumatori. Potrivit sursei citate, o directivă de protecţie a consumatorilor obligă magazinele online să permită returnarea produsului într-un termen de 14 zile fără nicio justificare din partea clientului, urmând ca acesta din urmă să îşi primească integral suma plătită. „Verifică dacă pe site-ul magazinului de la care vrei să cumperi este specificată, clar, respectarea politicii de returnare a produselor. Dacă nu, cumpără din alta parte! Ai în vedere, însă, că există şi excepţii de la lege (evident, nu poţi returna produsele perisabile etc.)”, a mai explicat specialistul. Liviu Taloi mai atrage atenţia că fiecare magazin online trebuie să aibă pe site un link către Agenţia Naţională pentru Protecţia Consumatorului.

„Asigură-te că preţul produselor este cel final (include TVA, timbru verde dacă e cazul sau orice alte taxe suplimentare). Magazinele sunt obligate prin lege să înştiinţeze clientul înainte de plasarea comenzii despre costul total final, inclusiv costul de transport. De asemenea, vezi care sunt modalităţile de plată acceptate, iar dacă vrei să plăteşti online cu cardul, vezi cine este procesatorul de plăţi (firma care va procesa datele cardului tău)”, a mai atenţionat consultantul în comerţ electronic. Specilistul mai atrage atenţia că trebuie verificate atnet şi conditiile de garantie si service (acolo unde este cazul).

Un program care vine în sprijinul celor care fac cumpărături online este trusted.ro, un program de certificare iniţiat de Gala Premiilor eCommerce, Legi-internet.ro şi Asociaţia pentru Protecţia Consumatorului. „În cadrul programului TRUSTED, magazinele online sunt auditate în asa fel incat sa respecte prevederile legii, dar si alte reguli suplimentare precum publicarea datelor de contact ale unei persoane care se ocupă de conciliere în cazul unor eventuale probleme sau dispute apărute între magazin şi client”, a mai declarat Liviu Taloi.

Unul din brandurile de pe piaţa de profil este eMAG. Potrivit directorului de marketing al companiei, Lucia Ciucă, eMAG a fost un „deschizător de drumuri”, fiind primul magazin online care a introdus, în 2013, serviciul „Deschiderea coletului la livrare”. „În momentul recepţionării comenzii, clientul poate solicita curierului deschiderea coletului pentru a verifica starea produsului/produselor. Dacă în urma deschiderii coletului constaţi că produsul comandat nu este în stare perfectă de livrare şi prezintă semne de lovire, zgârieturi sau alte probleme de tip estetic, comanda poate fi refuzată prin completarea unui Proces verbal de constatare, în prezenţa curierului în momentul livrarii. Procesul verbal nu mai poate fi completat după plecarea curierului”, a explicat Lucia Ciucă.

 Potrivit aceleiaşi surse, în cazul în care clientul a optat pentru plata ramburs, poate solicita deschiderea coletului înainte sau după ce a achitat comanda, dar obligatoriu în prezenţa curierului. „Dacă clientul a achitat comanda online şi în urma deschiderii coletului a decis returnarea produsului, suma achitată online va fi restituită în contul din care a fost efectuată plata, în cel mai scurt timp. Dacă o comandă conţine mai multe produse, şi în urma deschiderii coletului/coletelor la livrare clientul constată că unul dintre produse nu se află în stare perfectă şi decide refuzarea acestuia, procedura implică returul întregii comenzi, implicit a tuturor produselor livrate. În cazul returului prin intermediul serviciului Deschiderea coletului la livrare taxele de transport sunt acoperite de către vânzător”, a mai explicat reprezentantul eMAG. 

Timişoara



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite