Petiţia pentru reintroducerea trenului Timişoara-Vârşeţ rămâne fără rezultat. “Căile Ferate Sârbe nu şi-au plătit datoriile faţă de CFR”
0Călin Dobra, preşedintele Consiliului Judeţean Timiş spune că reintroducerea trenului internaţional între Timişoara şi Vârşeţ depinde de partea sârbă.
În luna martie, a fost iniţiată la Timişoara o petiţie prin care se cere reintroducerea trenului care face legătura între Timişoara şi Vârşeţ. Autorii solicită Companiei CFR să înceapă negocierile cu Căile Ferate Sârbe în vederea redeschiderii traficului internaţional de călători. Deşi a acţiunea a strâns 2.500 de semnături, autorităţile din România spun că nu pot face nimic.
Călin Dobra, preşedintele Consiliului Judeţean Timiş spune că totul depinde de partea sârbă.
“A fost funcţională acea linie ferată. Problema este la Căile Ferate Sârbe, care nu şi-au plătit datoriile faţă de CFR. Am susţinut-o, am avut discuţii cu reprezentanţii CFR, cu ministrul, doar că trebuie susţinută şi prin onorarea obligaţiilor”, a declarat Călin Dobra.
Istoria trenului internaţional Timişoara-Vârşeţ
Trenurile internaţionale Timişoara-Vârşeţ (pe distanţa de 71 de kilometri) au fost introduse în anul 2012. Au fost două trenuri pe zi dus şi două retur, putând să asigure legătura cu trenurile care circulau pe ruta Vârşeţ-Beograd.
De la 1 august 2017, compania feroviară Srbija Voz a decis să renunţe la ruta internaţională care făcea legătura în Vârşeţ, capitala Banatului sârbesc, şi Timişoara. Sârbii susţineau că au luat această decizie datorită numărului scăzut de călători, lucru contrazis de cei care călătorea pe această rută.
CFR a continuat să transporte pasagerii trenurilor din Gara de Nord Timişoara până la Stamora-Moraviţa, graniţa dintre România şi Serbia.