Istoria vederii trimise de la Timişoara la Budapesta în 1927, care s-a întors acasă după 90 de ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cartea poştală care a revenit la Timişoara după 90 de ani FOTO colecţia Vlad Capotescu
Cartea poştală care a revenit la Timişoara după 90 de ani FOTO colecţia Vlad Capotescu

O veche carte poştală, achiziţionată de timişoreanul Vlad Capotescu, ilustrează intrarea în "Lunaparc" şi maşina primăriei din 1927.

Vlad Capotescu, reprezentantul Retromobil pe Timişoara, a cumpărat de la Budapesta o ilustrată din perioada interbelică. Vederea, în care se vede celebrul „Lunaparc”, a fost trimisă din Timişoara, în anul 1927, către directorul Fenyes Artur din capitala Ungariei.

Iată că după 90 de ani, vederea a revenit la Timişoara, locul de unde a plecat, prin intermediul unui colecţionar de cărţi poştale vechi cu maşini de epocă

În poză se vede o maşină marca Dodge Brothers, model 116 Open Tourer din 1926. Avea numărul 2-Tms. Am verificat cine era proprietarul maşinii cu acest număr şi am aflat că ea aparţinea Primăriei din Timişoara. Este posibil ca în poză să fie chiar primarul Timişoarei din 1927. Vedera a fost trimisă în 13 august 1927. În acel an, Timişoara avea doi primari. Ioan Doboşan era primarul din 26 iulie 1926 până în 2 septembrie 1927, după care a venit Josef Gabriel”, a declarat Vlad Capotescu.

 „Lunaparc” era una dintre cele mai vesele locuri din Timişora interbelică. Parcul de distracţii a funcţionat în zona actualului stadion CFR. Stadionul pe care activa renumita echipă Chinezul a fost inaugurat în 1913, iar lângă a mai existat un faimos club de tir. „Lunaparc” se afla lângă ele, un spaţiu destul de mare. Avea cam tot ce putea oferi un parc de distracţii la acele vremuri: ringhişpiruri, caruseluri, tiribombe, căluţi şi altele.





Citiţi şi:

Nunţile cu alai de maşini în România anilor `20-`30. Nu era la îndemâna oricărei mirese să se plimbe cu un Ford T
 

Lunaparc
Lunaparc

FOTO Maşinile fabricate în vestul României: Marta, prima de pe teritorul ţării, Malaxa, cea „furată“ de sovietici, şi „Lăstunul“ visat de Ceauşescu


EXCLUSIV Circula pe străzile Timişoarei după Al Doilea Război Mondial. Povestea celui mai bătrân autoturism din oraş

O superbă maşină americană postbelică pe străzile Timişoarei, în plină eră stalinistă. „Una dintre ultimele maşini vestice importate oficial în România“
 

Colecţie inedită cu cele mai vechi permise de conducere din România. Timişoreanul Francisc Keller deţinea, în 1927, carnet pentru a conduce un Ford T
 

Ingeniozitate. Un timişorean cumpăra şasiuri de Chevrolet şi le transforma în camioane şi autobuze

Fotografii neştiute din Timişoara anilor '40. Ofiţeri nazişti fericiţi să se afişeze cu proprietarul unei maşini Dodge superbe

FOTO Maşinile timişorenilor în perioada interbelică: „Preferau modelele făcute în Europa: Mercedes, Ford, Opel sau Fiat. Circulau şi zece Rolls-Royce-uri“
 

FOTO Maşinile fabricate în vestul României: Marta, prima de pe teritorul ţării, Malaxa, cea „furată“ de sovietici, şi „Lăstunul“ visat de Ceauşescu

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite