Continuă scandalul legat de interzicerea bicicliştilor în centru. Primarul vrea să pună orar pentru cei care pedalează în Piaţa Victoriei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bicicliştii sunt revoltaţi de intenţia Poliţiei Locale şi a primarului Nicolae Robu de a le bloca accesul în centru Foto: Ştefan Both
Bicicliştii sunt revoltaţi de intenţia Poliţiei Locale şi a primarului Nicolae Robu de a le bloca accesul în centru Foto: Ştefan Both

Primarul Nicolae Robu a adus clarificări legate de proiectul Poliţiei Locale Timişoara, care a realizat proiectul de hotărâre care interzice mersul pe bicicletă în zona centrală

Nicolae Robu susţine că proiectul de hotărâre privind interzicerea bicicliştilor în zona central nu îi aparţine, dar că avea şi el intenţia să reglementeze circulaţia biciletelor în Piaţa Victoriei şi strada Alba Iulia. Primarul a adus lămuri asupra acestui subiect pe pagina sa de Facebook.


“Am aflat că un proiect de hotărâre de Consiliu Local iniţiat în acest sens de Poliţia Locală a şi fost publicat pe site-ul Primăriei. Precizez din start că acest proiect nu a fost semnat de mine şi nu ar fi trebuit să fie făcut public fără semnătura mea. Şi asta, cu atât mai mult cu cât semnătura mea nu lipsea întâmplător, ci tocmai pentru că intenţionam să aduc proiectului o serie de modificări înainte de a-l asuma ca iniţiator. Nu-i mai puţin adevărat că Poliţia Locală a avut în demersul său ca punct de pornire o discuţie cu subsemnatul, în care am cerut gândirea de soluţii pentru creşterea securităţii pietonilor, ajunşi, în anumite intervale ale zilei –mai ales copiii mici şi vârstnicii- extrem de expuşi în zonele pietonale ultra-aglomerate ale oraşului, cum este P-ţa Victoriei”, spune Nicolae Robu.
 

După ce a anunţat că îi susţine pe biciclişti şi că are în vedere gradualizarea trecerilor abrupte de pe trotuare pe carosabile şi vice-versa, crearea de noi piste de biciclete şi implementarea unui sistem intermodal de transport public, cu staţii de închiriere de biciclete în staţiile RATT, Robu a trecut şi la problema propriu zisă.
 

“Vreau, având printre răspunderi şi asigurarea securităţii cetăţenilor, ca în P-ţa Victoriei şi pe strada Alba-Iulia, în intervalele cu aglomeraţie pietonală foarte mare –de exemplu: 17.00 – 22.00- şi numai în perioadele din an în care în piaţă există terase, circulaţia pe bicicletă să fie interzisă, bicicliştii urmând să parcurgă cele câteva sute de metri pe lângă bicicletă sau putând opta pt. rute alternative, aşa cum se întâmplă în situaţii similare în toate oraşele din ţările mai avansate ca România”, a spus Robu.

Strada pietonală Mărăşeşti va rămâne însă deschisă circulaţiei bicicliştilor şi nu vor exista intervale orare sau perioadă din an.

Tot prin intermediul Facebook a răspuns şi Graţian Bolog, coordonatorul campaniei Verde pentru Biciclete. 


“Problema în zona centrală este următoarea: Primăria flămândă de bani a lăsat să se întindă terasele pe 50% din suprafaţa pietonală, problema de aici intervine, pentru că suprafaţa de deplasare fiind atâta de restrânsă e clar că apare efectul de pâlnie. Degeaba vă daţi toţi cu părerea că e aiurea sau e bine, uitaţi-vă, vă rog frumos, la toate ţările "inapoiate" gen Germania, Olanda, Ungaria, Franţa, Austria etc… unde toate zonele publice  sunt zone comune biciclişti şi pietoni! În loc să mergem inainte să susţinem mişcarea, sănătatea şi sportul noi dăm înapoi ca racul... Noi l-am pus primar, noi îl dăm jos, asta e clar!”, a fost mesajul lui Graţian Bolog.

Citiţi şi:

FOTO Pedalarea de primăvară: Timişoara a devenit un oraş al bicicliştilor

Timişoara, oraşul unde bicicleta a devenit mod de viaţă

O nouă campanie pentru promovarea pedalării sănătoase: Puteţi afla cât economisiţi dacă mergeţi cu bicicleta

Un nou centru de închiriat biciclete în Timişoara: studenţii şi profesorii vor putea pedala gratuit

FOTO Arhitecţii care transformă la comandă orice bicicletă

INEDIT Un artist cu master în Pictură „tunează” biciclete la Timişoara

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite