GALERIE FOTO Moartea lui Sergiu Ardelean transformată în simbol anti-violenţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Moartea lui Sergiu Ardelean a fost transformată în simbol anti-violenţă
Moartea lui Sergiu Ardelean a fost transformată în simbol anti-violenţă

Drama unui tânăr de 22 de ani reghinean, înjunghiat anul trecut în faţa unui club în timp ce încerca să aplaneze un conflict, a devenit un simbol al luptei împotriva violenţei în liceele şi şcolile mureşene.

Pe data de 30 iunie Sergiu Ardelean a încercat să oprească un scandal, însă a căzut victima acestuia. Tânărul s-a stins după câteva zile. La câteva luni de la incident, autorităţile judeţene, alături de mai multe ONG-uri, au iniţiat campania "Sergiu Ardelean", desfăşurată sub sloganul "Implică-te responsabil", în cadrul acesteia fiind organizate întâlniri între elevi, poliţişti şi reprezentanţi ai mai multor ONG-uri implicate, cu scopul de conştientizare a tinerilor despre faptul că în faţa violenţei pot să ia atitudine, se pot implica, dar fără a deveni victime.

Sute de prieteni şi cunoştinţe ale băiatului şi-au exprimat regretul faţă de trecerea îm nefiinţă a lui Sergiu, acesta fiind considerat un băiat la locul lui, mereu dispus să sară în ajutorul celor din jur, fapt ce, în final, i-a adus tragicul deces. A fost organizat şi un marş pe străzile din Reghin, cu participarea a câteva sute de tineri, care au transmis mesaje antiviolenţă pe străzile micuţului oraş mureşean, în memoria lui Sergiu.

În plus, principalele activităţi ale campaniei au constat în organizarea unor workshop-uri la care au participat în jur de 80 de cadre didactice şi psihologi şcolari din cele 38 de licee din judeţul Mureş, precum şi din casele de tip familial. Aceştia, la rândul lor, au diseminat mesajele campaniei prin activităţi cu elevii. Punctul culminant al campaniei a fost reprezentat de concursul de afişe intitulat ”Cum vezi tu implicarea”, concurs care a care a dorit să-i stimuleze pe adolescenţi spre exprimarea părerii despre ceea ce înţeleg ei prin implicare, prin atitudine faţă de evenimentele din jur.


Premierea câştigătorilor dar şi a liceelor care au avut o implicare deosebită în campanie, a fost evenimentul care a marcat încheierea campaniei, ediţia 2012.
Cele mai bune 12 afişe ilustrează un calendar al Consiliului Judeţean Mureş, iar autorii lucrărilor au participat alături de reprezentanţi ai partenerilor la o scurta vacanţă activă, organizată de Consiliul Judeţean în 25-27 ianuarie, la Sovata. Elevii câştigători au fost cooptaţi în echipa de campanie, iar în urma dezbaterilor, organizatorii au ajuns la concluzia că ar fi oportun ca tema campaniei din 2013 să fie dată de tinerii din judeţ, de părinţii şi dascălii lor, în funcţie de problemele pe care ei le identifică în viaţa de zi cu zi.

Campania va continua an de an, bugetul acesteia fiind suportat de Consiliul Judeţean Mureş. Şi fiindcă problemele tinerilor sunt identificate cel mai bine de către ei şi de către cei care intră în contact direct cu ei, aceştia sunt cei care trebuie să dea ”tonul” campaniei ”Sergiu Ardelean” în 2013. Sugestiile lor, legate de modul în care ar trebui să se desfăşoare campania anti-violenţă, vor fi analizate de echipa de campanie, urmând să fie aleasă o temă propusă de cetăţeni care va fi dezvoltată de Consiliul Judeţean şi partenerii săi în acest an.


 

Târgu-Mureş



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite