Dâmboviţenii au cheltuit, în medie, 56 de euro pentru cumpărături online de Black Fridey
0Agenţia de e-commerce ContentSpeed a publicat o analiză în care arată cât au cheltuit românii de Black Friday în funcţie de regiunea geografică, iar diferenţă dintre Moldova şi Capitală este de peste 50% în favoarea Bucureştiului, arată un comunicat de presă.
Cele mai scumpe produse vândute pe platformă au fost anvelopele de iarnă, cu o medie de 277 euro/set.
În opt zile, între 22 şi 29 noiembrie- cele două valuri de Black Friday - pe magazinele de pe paltformă ContentSped clienţii au cumpărat în total în valoare de două milioane euro, iar cifrele au fost detaliate în funcţie de câţiva factori, inclusiv cei regionali, se arată într-un comunicat de presă al ContentSpeed.
Tendinţele de shopping pe Internet au fost analizate la nivel naţional, în funcţie de cele mai active segmente din online. Datele evidenţiază valoarea medie a comenzii repartizată la nivelul celor opt regiuni georgrafice din hartă propusă pentru regionalizarea României. În analiză au fost incluse costurile pentru produse şi au fost excluse costurile de transport, spun cei de la agenţie.
În medie, la nivel naţional, fiecare român care a cumpărat de pe unul din magazinele gestionate de ContentSpeed a cheltuit 53,15 euro pentru cumpărături online, arată datele de pe platformă.
Cea mai scăzută valoare a comenzii medii la nivelul României, 43,5 euro, s-a înregistrat în regiunea de dezvoltare Nord-Est (zonă Moldovei), formată din judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui, în timp ce cea mai mare valoare a comenzii medii a fost, aşa cum era normal, în regiunea Bucureşti-Ilfov, zonă în care clienţii au plătit, în medie, 71,2 euro pentru cumpărăturile online.
După regiunea Bucureşti-Ilfov, pe locul secund în privinţă celei mai mari valori pentru comandă medie s-a situat regiunea de dezvoltare Sud-Est, din care fac parte judeţele Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Tulcea şi Vrancea., zonă în care comandă medie a atins pragul de 59,23 euro, devansând cu peste şase euro media naţională.
Pe locul trei în topul celor mai mari comenzi medii la nivel naţional se situează regiunea de dezvoltare Sud, care înglobează judeţele Argeş, Prahova, Dâmboviţa, Teleorman, Giurgiu, Ialomiţa şi Călăraşi, zonă în care cumpărătorii au plătiţi, în medie, 56 de euro pentru cumpărături online.
Când e vorba de cheltuielile în funcţie de tipul de produs, majoritatea clienţilor au ales să aloce cei mai mulţi bani pentru echiparea autovehiculelor cu anvelope de iarnă. În medie, clienţii au cheltuit 277,8 euro pentru fiecare comandă în magazinele online care operează pe platformă ContentSpeed.
De asemenea, şi produsele specifice din zonă electro-IT au avut un parcurs bun, însă clienţii s-au orientat cu predilecţie către gamele entry-level, motiv pentru care comandă medie a fost de 96,9 euro.
O surpriză a fost reprezentată de cumpărarea produselor pentru casă şi grădină. Românii au plătit, în medie, 63,9 euro pentru fiecare comandă plasată, devansând comandă medie pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte, care a ajuns la 48,3 euro, se mai arată în comunicat.
Agenţia de e-commerce a avut În 2012 o cifră de afaceri de 400.000 de euro şi furnizează două categorii de produse dedicate mediului în care se desfăşoară activitatea comercială şi serviciile conexe pentru susţinerea afacerilor online.