Premieră istorică în lumea sporturilor de iarnă din România. Etapa finală a Cupei Mondiale la sanie pe pistă naturală va avea loc la Vatra Dornei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În oraşul bucovinean va avea loc în perioada 22 februarie - 3 martie cea mai importantă competiţie sportivă de iarnă organizată în România după 1990.

Federaţia Internaţională de Sanie, Federaţia Română de Bob şi Sanie şi Clubul Sporturilor de Iarnă din Vatra Dornei organizează, în perioada 22 februarie – 3 martie 2013, două etape de cupă mondială la sanie de pistă naturală (etapa a V-a şi etapa finală) şi o etapă de cupă europeană. Competiţiile au loc pe pârtia Bucovina din Vatra Dornei.

Construcţia pistei din Vatra Dornei a început anul trecut şi a fost finalizată recent. Este singura de acest tip ţi care poate susţine competiţii de o asemenea anvergură din România. Are o lungime de 1,1 kilometri şi 13 viraje.

Etapa a V-a de Cupă Mondială va începe vineri, 22 februarie, la ora 10.00, cu o sesiune de antrenament oficial.

Concursul, care se desfaşoară pe patru categorii (individual masculin, feminin, dublu şi echipe) va avea participanţi din aproximativ 12 ţări, printre care campionii mondiali Ekaterina Lavrentjeva, din Rusia, şi Patrick Pigneter, din Italia.

Ceremonia de premiere a etapei finale de Cupă Mondială va avea loc joi, 28 februarie, şi va fi oficiată de Josef Fendt, preşedintele Federaţiei Internaţionale de Sanie, informează Mediafax.

Majoritatea etapelor de Cupă Mondială de Sanie se desfăşoară în Europa. În sezonul 2012/2013 doar două ţări organizează câte trei competiţii oficiale: Italia şi România (Vatra Dornei).

În Romania, sania se practică în aproximativ 20 de cluburi sportive, dintre care două în Vatra Dornei (CSI şi CSS). Sportivii români participă în circuitul Cupei Mondiale de 4 ani.

Sania a apărut ca sport în secolul XVIII, dar prima competiţie oficială a avut loc la Davos, în Elveţia, în anul 1814. Începând din 1954, există două categorii de competiţii de sanie – pe pistă naturală şi pe pistă artificială.

Diferenţa principală ţine de profilul pârtiei şi de echipament. Pârtia de pistă naturală este îngheţată natural, în timp ce pârtia artificială este îngheţată cu instalaţii ce folosesc electricitatea. Pârtia de pistă naturală este la nivelul solului, pe când pârtia artificială este supraînălţată, ceea ce face ca maniera de condus să fie diferită.
 

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite