Controversa legată de primul accident rutier produs în lume. Câte persoane şi-au pierdut viaţa în urma tragediei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ilustraţie a primului accident rutier produs în lume la 29 iulie 1834. FOTO www.itsp.cicei.com
Ilustraţie a primului accident rutier produs în lume la 29 iulie 1834. FOTO www.itsp.cicei.com

Primul accident mortal din istorie a trezit controverse de-a lungul timpului. Dacă unele voci susţin că accidentul din 29 iulie 1834 ar fi primul eveniment rutier din istorie soldat cu victime, alţi istorici consideră că accidentul din 31 august 1869 ar fi, de fapt, prima tragedie rutieră care a cauzat moartea unor oameni.

Apariţia autovehiculelor a condus şi la producerea accidentelor rutiere, însă există o controversă privind data primului accident mortal din istorie.

Primul accident mortal în care a fost implicat un autovehicul este considerat cel din 29 iulie 1834. Atunci, cazanul unei diligenţe cu aburi a explodat, patru persoane murind, iar alte zece fiind rănite. Pasagerii răniţi s-au ales cu diverse leziuni, de la picioare amputate, până la zgârieturi minore şi arsuri. Multe dintre răni au provenit de la căzătura sau săritura din diligenţă.

Căpitanul E.B. Gilmer şi Thomas Blackwood au decedat în urma unor comoţii cerebrale, James Morrison a murit din cauza unor complicaţii apărute după o fractură suferită la coapsă, iar William Syme din pricina leziunilor interne.

Se pare că una dintre roţile diligenţei s-a rupt, provocând căderea şi explozia cazanului. În urma acestui accident, călătoriile cu diligenţele cu aburi au fost interzise. Inginerul scoţian John Scott Russell (1808 – 1880) a început să facă curse între Glasgow şi Paisley, în luna aprilie 1834. Distanţa dintre cele două localităţi era parcursă în 34 de minute, la viteze de până la 27 km/h. În diligenţe erau transportaţi şi 26 de pasageri. Mijlocul de transport, fiind foarte popular, ajungea foarte des supraaglomerat.

Mary Ward (27 aprilie 1827 – 31 august 1869) a fost un om de ştiinţă amator din Marea Britanie, care a murit sub roţile unui automobil experimental cu aburi construit de verii săi. Femeia este prima persoană din lume ucisă de un vehicul cu motor. Accidentul mortal în care a fost aceasta implicată fiind considerat de unii primul astfel de eveniment rutier din istorie.

Fiii astronomului William Parsons au construit o maşină cu motor cu aburi, la mijlocul secolului XIX. La acel moment se credea că transportul ar urma să se dezvolte foarte mult într-un timp foarte scurt, însă automobilele cu aburi erau foarte grele şi distrugeau drumurile.

În anul 1865, autorităţile au impus o limitare de viteză de patru mile pe oră pentru drumurile de ţară şi de două mile pe oră, în oraşe. Această măsură a afectat popularitatea maşinilor cu motor cu aburi, însă nu erau puţini cei ce deţineau un astfel de vehicul, printre ei numărându-se şi membrii familiei Parsons.

Primul accident rutier

                   Ştire dintr-un ziar al vremii. FOTO www.blog.britishnewspaperarchive.co.uk

La data de 31 august 1869, Mary Ward şi soţul ei Henry au plecat într-o călătorie cu fiii familiei Parsons, Richard Clare Parsons şi Charles Algernon Parsons. Într-o curbă, femeia a fost aruncată din maşină şi a căzut sub roată, murind aproape pe loc. Un medic ce locuia în zona în care s-a produs accidentului a încercat să-i acorde primul ajutor, însă din nefericire Mary Ward nu a mai putut fi salvată, ea având practic gâtul rupt.

Cert este că primul accident rutier în urma căruia a decedat şoferul s-a produs la data de 12 februarie 1898. Englezul Henry Lindfield conducea o maşină, în care se afla şi fiul său, de la Londra către Brighton. Când aproape au ajuns la destinaţie, Lindfield a pierdut controlul asupra vehiculului, s-a izbit într-un gard, moment în care a fost aruncat din automobil, exact înainte ca maşină să lovească un copac. În urma impactului puternic, Lindfield a rămas cu piciorul blocat între maşină şi copac.

Primul accident rutier

                             Ştire dintr-un ziar al vremii. FOTO www.londonist.com

Fiul său a scăpat teafăr şi a fugit după ajutor. La spital, chirurgii, văzând că piciorul era pur şi simplu zdrobit de la genunchi în jos, au decis să-l amputeze. După operaţie, Lindfield a rămas inconştient , iar a doua zi a decedat.

Alte ştiri pe această temă:

Transportul internaţional de persoane în urmă cu 200 de ani. Cât făcea poştalionul tras de cai de la Sibiu la Viena

Reţeta succesului ingineresc al lui Anghel Saligny. Cum a reuşit să construiască cele mai sigure poduri din România

Cum a apărut unul dintre cele mai macabre obiceiuri de familie din istorie. Practica ciudată cu morţii-vii

Suceava

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite