Campania lui Ştefan Mandachi, aproape de final: „Am adunat aproape două milioane euro în bani bunuri şi servicii“
0Antreprenorul sucevean Ştefan Mandachi a organizat, joi, 18 iunie, o conferinţă de presă în care a anunţat că Modulul de Terapie Intensivă Mobilă complet echipat a ajuns la Suceava. „Reanimarea” pe patru roţi va fi donată Spitalului Suceava.
Unitatea de Terapie Intensivă Mobilă cumpărată cu bani strânşi în Campania umanitară „un cm de autostradă”, iniţiată de Ştefan Mandachi, a ajuns la Suceava.
Camionul a fost parcat la „monumentul autostrăzii” construit de Ştefan Mandachi pentru a atrage atenţia asupra lipsei infrastructurii moderne din România.
Joi, 18 iunie, antreprenorul a susţinut o conferinţă de presă împreună cu preşedintele Crucea Roşie Suceava, Cornel Dediu şi cu Ionuţ Ilie de la compania Unilever.
Camionul a costat 350.000 de euro, fiind cumpărat în mare parte cu banii pe care i-a donat compania Unilever. Achiziţia a fost făcută la recomandarea secretarului de stat în Ministerul Sănătăţii, Ionel Oprea, cel care a coordonat activitatea Spitalului Suceava, după izbucnirea pandemiei de COVID-19. Unitatea de reanimare poate fi mutate în orice colt al ţării, fiind complet utilată şi având 12 paturi.
Pe exteriorul camionului sunt trecute numele celor care au contribuit cu bani şi bunuri în campania pentru susţinerea financiară a sistemului medical.
Şi nu sunt puţini cei care au contribuit. În total, s-au strâns 1,5 milioane de euro de la 33.2019 donatori, persoane fizice şi juridice. Ştefan Mandachi a precizat că suma adunată s-ar ridica, de fapt, la 2 milioane de euro, dacă s-ar lua în considerare şi valoarea serviciilor şi bunurilor oferite.
Toţi banii s-au adunat în conturile Crucea Roşie Suceava. Cea mai mare parte din sumă a fost cheltuită pentru sprijinirea spitalelor din Fălticeni, Rădăuţi, Suceava, dar şi pentru ajutorarea unor cămine de bătrâni.
Mandachi a anunţat că au mai rămas fonduri. În conturile celor de Crucea Roşie mai sunt încă 600.000 de euro. Antreprenorul a declarant că va face un sondaj de opinie pe contul său de Facebook pentru a stabili cum va fi cheltuită diferenţa.
Antreprenorul a ţinut să precizeze că, dincolo de efortul pe care l-a depus în ultimele trei luni ca să adune banii şi să cumpere echipamente, el a contribuit la bugetul campaniei cu 60.000 de lei. Fără să mai pună la socoteală banii pe care i-a cheltuit pentru a face clipurile de promovare, toată partea de marketing şi de PR care a stat în spatele campaniei.
El a amintit că a pus hotelul său din Suceava la dispoziţia cadrelor medicale de la spital fără să ceară bani de la stat. Dacă ar fi fost să încaseze, atunci ar fi trebuit să primească peste 200.000 de euro.
Antreprenorul a amintit şi că a donat salvatorilor şi pacienţilor de la spital zeci de mii de porţii de mâncare.
Ştefan Mandachi a spus că nu i-a cerut nimeni să depună eforul acesta uriaş, a făcut-o pentru că a aşa a simţit. Pentru că s-a simţit parte a comunităţii sucevene. El a reiterat că nu vrea să candideze pentru nicio funcţie publică. Vrea să-şi continue activitatea de antreprenor şi să facă profit. A spus că îşi desfăşoară activitatea într-un sector extrem de afectat de criza provocată de COVID-19 şi că a cerut Ministrului Turismului să se mute la Suceava pentru o perioadă de timp ca să redreseze turismul.
Campania iniţiată de Ştefan Mandachi pe 17 martie, s-a desfăşurat pe parcursul a 40 de zile. A avut o susţinere uriaşă din partea unor nume mari ale sportului românesc între care şi Simona Halep. Între cei care au donat s-au numărat şi politicieni. Între ei, Victor Ponta.
Ştefan Mandachi a spus în timpul conferinţei de presă că a reuşit să adune cea mai mare sumă de bani în urma unei campanii desfăşurată de o persoană fizică. Altfel spus, a atins un record.
El a precizat că-n ultimele trei luni a muncit alături de echipa sa aproximativ 15 ore/zi.
Ştefan Mandachi le-a mulţumit tuturor celor care i-au susţinut campania, donatorilor, sportivilor, politicienilor, mass-mediei.