Istorie pe Facebook. Un profesor din Ialomiţa le explică elevilor misterele istoriei acolo unde tinerii petrec cel mai mult timp

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cea mai populară reţea de socializare virtuală este folosită de un profesor din Ialomiţa pentru a le preda elevilor lecţii de istorie. Astfel, el a creat un grup unde le explică tuturor cele mai ascunse mistere din istoria lumii. Mai mult, dascălul vrea să tragă şi un semnal de alarmă cu privire la numărul limitat de ore de istorie din sistemul de învăţământ românesc.

Adrian Costea (28 de ani)  este profesor de istorie din 2012 şi predă această disciplină în mai multe şcoli din mediul rural. Încântat de ideea de a îmbina educaţia non-formală cu cea spontană, el a folosit reţeaua de socializare Facebook pentru a le explica elevilor săi secretele istoriei. 

„Una dintre caracteristicile învăţământului modern este interdisciplinaritatea şi folosirea mijloacelor moderne de comunicare, condiţie de către inspectorii care ne îndrumă în activitatea noastră didactică. Iniţiativa mea se vrea a fi o îmbinare între educaţia non-formală (neoficială) şi educaţia informală (spontană). Am pătruns într-un mediu foarte uzitat de către elevii de toate vârstele în timpul liber: cea mai populară reţea de socializare la momentul actual” îşi motivează profesorul iniţiativa. 

Aşa a apărut în mediul virtual grupul „Lecţia de istorie # Ialomiţa”, un loc unde atât elevii, cât şi profesori din judeţ pot interacţiona unii cu ceilalţi, pe subiecte legate exclusiv de istorie. 

„Comunitatea pe care iniţiat-o pe Facebook este deschisă tuturor elevilor de la şcolile din Ialomiţa, dar şi profesorilor de specialitate. Este organizată într-un mod democratic: toţi membrii au dreptul de a posta informaţii, care vor fi verificate în prealabil de administrator. Acestea trebuie să corespundă topicului grupului” susţine Adrian Costea. 

Mai mult decât atât, tânărul dascăl susţine faptul că principalul obiectiv al grupului pe care-l coordonează pe Facebook vizează aprofundarea cunoştinţelor pe care elevii le primesc la orele de istorie.

De asemenea, Adrian Costea şi-a propus ca pe internet să promoveze mult mai mult istoria locală ialomiţeană şi să-i facă pe elevii săi să renunţe la activităţile superficiale şi lipsite de sens. 

„Am constat cu stupoare, că deşi sunt conectaţi aproape non-stop, elevii din ziua de astăzi nu sunt informaţi. Iar informaţia înseamnă putere, într-o societate a cunoaşterii - paradigmă dominantă a secolului în care trăim„ explică dascălul. 

Elevii învaţă mai puţină istorie 

Dincolo de facilităţile pe care le oferă elevilor săi, Adrian Costea vrea ca prin grupul pe care l-a creat pe Facebook vrea să tragă şi un semnal de alarmă cu privire la soarta acestei discipline. Dascălul susţine că, în ultimii ani, numărul orelor de istorie din orarele elevilor s-a diminuat. 

„Grupul poate reprezenta şi o reacţie faţă de numărul redus de ore de istorie pe săptămână, prevăzut de curriculumul naţional, precum şi un protest faţă de modul cum este tratată această disciplină în ţara noastră”. 

Citiţi şi:

Profesoara care face „cool“ meşteşugul ţesutului. 20 de „urmaşe“ câştigă premii pe bandă rulantă la concursurile din ţară

Şcoala din România unde sunt pregătiţi trubaduri. Un învăţător îşi învaţă de 30 de ani elevii să cânte la mandolină

Slobozia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite