Olteni înşelaţi „la foc automat” prin intermediul telefonului. VEZI metoda şmecherilor şi sfaturi despre cum să te fereşti !

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Poliţiştii recomandă cetăţenilor de bună-credinţă să verifice informaţiile pe care le primesc la telefon...
Poliţiştii recomandă cetăţenilor de bună-credinţă să verifice informaţiile pe care le primesc la telefon...

Poliţiştii de la Olt încearcă să dea de urma unor indivizi necunoscuţi care au înşelat mai multşi cetăţeni din judeţ. Metoda de înşelăciune este pe cât de simplă, pe atât de eficace, deşi, la prima vedere, pare aproape imposibil să poţi cădea în plasa unor asemenea tactici. În ultimele luni, opt persoane din judeţ au reclamat că au fost păcăliţi în acest mod.

Cetăţeanul care i-a determinat pe poliţiştii de la Olt că trebuie să popularizeze situaţia devenită o veritabilă problemă este originar din oraşul Piatra-Olt. El a povestit oamenilor legii cum, zilele trecute, a fost contactat telefonic, pe aparatul fix de acasă, de către o persoană de sex bărbătesc care s-a prezentat ca fiind ginerele său. Sub pretextul că a comis un accident de circulaţie, persoana de la celălalt capăt al firului i-a solicitat să-i trimită urgent o sumă de bani. În urma discuţiilor telefonice purtate cu "ginerele", cetăţeanul i-a transmis apelantului codurile de reîncărcare de la trei cartele valorice - două de câte 5 euro şi una de 10 euro.

Iar lucrurile nu s-au oprit aici deoarece "ginerele" i-a cerut să îi trimită şi bani în numerar chipurile - pentru a despăgubi victima accidentului, lucru pe care olteanul s-a grăbit să îl ducă la îndeplinire trimiţându-i suma de 1.500 lei, pe un nume comunicat la telefon. Abia după ce discuţia la telefon s-a încheiat, cetăţeanul din Piatra-Olt s-a gândit să verifice personal “nenorocirea” sunându-şi ginerele cu care, teoretic, tocmai discutase. Mare i-a fost însă mirarea când a aflat că, de fapt, a fost victima unei înşelăciuni.

“Cetăţeanul respectiv a venit la noi şi a depus reclamaţie referitor la înşelăciunea a cărei victimă a fost. În ultima perioadă am primit opt astfel de sesizări, persoanele înşelate expediind diverse sume de bani prin mandate poştale, viramente bancare sau chiar dându-le personal unor indivizi trimişi de către aşa-zisele << rude >> direct la domiciliu. Pentru ca cetăţenii să evite a deveni victima unei astfel de înşelăciuni, este bine ca aceştia să analizeze cu atenţie informaţiile primite şi să ceară mai multe amănunte referitoare la situaţia prezentată”, a declarat comisar-şef Claudia Radu, purtător de cuvânt al IPJ Olt.

Sfaturi utile despre cum să te fereşti de şmecheriile telefonice

Reprezentanţii Poliţiei avertizează că înşelăciunea prin telefon este unul dintre modurile de operare preferate de către infractori şi atenţionează populaţia să fie atentă la câteva detalii şi să ceară amănunte referitoare la situaţia prezentată de necunoscuţii de la telefon.

Înainte de a oferi ajutor necondiţionat, aveţi în vedere următoarele aspecte:
1. În caz de accident, nu există noţiunea de plată a unor despăgubiri, decât ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti în acest sens sau prin societăţile de asigurări;
2. Orice accident de circulaţie are două variante de soluţionare: depunerea unei plângeri la Poliţie, care se va ocupa mai departe de cazul respectiv, sau înţelegerea amiabilă a părţilor, ceea ce presupune repararea daunelor folosind poliţa de asigurare auto obligatorie. Orice alte variante sunt excluse, iar dacă sunt puse în practică ele nu au consistenţă legală;
3. Nici victima şi nici autorul unui accident nu au nevoie de bani ca să primească îngrijiri medicale, să depună plângere la Poliţie sau să rezolve incidentul uzând de poliţa de asigurare auto obligatorie. Este adevărat că unele servicii medicale sunt furnizate contra cost, însă nu este cazul serviciilor medicale de urgenţă. De aceea, în niciun caz, nu trimiteţi bani prin persoane necunoscute, sperând, astfel, că îi veţi ajuta pe cei dragi – nu faceţi decât să cădeţi în plasa întinsă de infractorul care a profitat abil de naivitatea şi lipsa dumneavoastră de informare!
4. Verificaţi orice informaţie prin care vi se solicită telefonic să trimiteţi bani prin terţi unor rude, despre care vi se spune o poveste, de obicei impresionantă;
5. Nu oferiţi niciun fel de date cu caracter personal prin intermediul convorbirilor telefonice, indiferent de calitatea invocată de interlocutor;
6. Nu trimiteţi coduri de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice, în nici un caz unor persoane străine, indiferent de calitatea pe care acestea susţin că o au (deseori infractorii îşi asumă o calitate oficială - avocat, procuror, poliţist);
7. Nu daţi crezare veştilor prin care aţi fost anunţaţi că sunteţi “fericiţii” câştigători ai unor concursuri la care nu aţi participat; simpla utilizare a serviciilor unui furnizor (de telefonie, cablu tv etc.) nu presupune înscrierea automată la vreun concurs, fără consimţământul abonatului;
8. Nu achitaţi niciodată în avans sume de bani pentru ridicarea unor premii; plata impozitelor sau a altor taxe se realizează ulterior.

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite