Autorităţile centrale tratează superficial problema „gâtuirii” Dunării la Corabia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La o săptămână după ce autorităţile locale din oraşul-fluvial Corabia au tras un semnal de alarmă privind situaţia delicată în care se află circulaţia pe Dunăre din cauza unor veritabile insule de nisip apărute în aval de locul unde se construieşte portul turistic şi de agrement, a sosit şi răspunsul unora dintre cei sesizaţi. Din păcate, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi încearcă să arunce în derizoriu problema.

Răspunsul autorităţilor competente a rezolva situaţia circulaţiei fluviale pe Dunăre din dreptul oraşului Corabia, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi, este de natură a nu schimba nimic din actuala stare de fapt, total îngrijorătoare pentru toţi - mai puţin pentru cei care ar trebui să fii rezolvat deja problema înainte ca ea să fii luat amploare. În urmă cu o săptămână, diriguitorii Primăriei oraşului Corabia cereau ajutor ”în dreapta şi-n stânga” pentru soluţionarea situaţiei în care se află din cauza unor insule de nisip ce fac imposibilă circulaţia fluvială pe Dunăre la Corabia.

Reprezentanţii Prefecturii Olt, sesizaţi şi ei despre starea de fapt de pe Dunăre din dreptul oraşului Corabia, au tras şi ei un semnal de alarmă în acest sens, iar miercuri - 13 mai, a sosit şi răspunsul unora dintre instituţiile abilitate, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi. Din păcate, răspunsul cu pricina se înscrie în ”tradiţia” pasării problemei, devenită de caracteristică autorităţilor centrale de la noi. Mai exact, oficialii AFDJ Galaţi spun că, în ciuda situaţiei existente, circulaţia fluvială nu este defel afectată de insulele de nisip din mijlocul Dunării deoarece navigaţia ar avea loc pe un alt brat al fluviului.

”Noi am solicitat Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi, în calitatea sa de instituţie competentă, analizarea şi dispunărea măsurilor legale care se impun. În urma solicitării noastre, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi a precizat că, în zona portului Corabia, navigaţia pe Dunăre se desfăşoară departe de port, pe o traiectorie stabilită din anul 2011 şi comunicată prin Avizul de Navigatori nr.48/2011. În ceea ce priveşte accesul navelor şi convoaielor în Portul Corabia şi invers, acesta este asigurat prin zona de la km 626, în momentul de faţă adâncimile fiind suficiente pentru navigaţia până în zona portului”, a declarat prefectul Silviu Neacşu.

Pentru a nu da senzaţia că nu se implică deloc, reprezentanţii Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi au precizat Prefecturii Olt că vor analiza - pe viitor însă, accesul în Portul Corabia prin zona amonte (unde există în prezent insulele de nisip din mijlocul Dunării, n.r.), situată la km 633 – km 632.

image

Oficialii Primăriei oraşului Corabia nu împărtăşesc însă punctul de vedere al Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi şi spun că îşi vor continua demersurile pentru soluţionarea situaţiei. Primarul oraşului Corabia, Iulică Oane (foto-dr.), spune că cei care sunt abilitaţi de legislaţie să ia măsuri tergiversează totul.

”Răspunsul celor de la Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi normal că nu ne satisfice! Ei nu înţeleg că este o problemă foarte mare cea cu care ne confruntăm acum, Este urgent şi absolut necesar un program de dragare a şenalului navigabil al Dunării care să poată preveni şi erodarea malurilor în cazul în care cotele Dunării cresc sau scad ca urmare a oscilaţiei debitelor, iar circulatia vaselor pe Dunare în zona oraşului Corabia să se facă în condiţii normale. Eu ştiu ce spun dumnealor (Administraţia Fluvială a Dunării de Jos Galaţi), şi anume că circulaţia pe Dunăre se face mai mult pe braţuş de pe partea bulgarilor, dar ei nu sunt plătiţi ca să mute nişte geamanduri, ci sunt plătiţi ca să întreţină şenalul navigabil şi nu ai cum să ai şenal navigabil pe unde nu sunt porturile!? E aiurea! Adică avem şenal pe unde e pădurea bulgarilor şi unde este la noi, la români, nu poţi să  circuli?!? Ce înseamnă asta?? Nu poţi să intri într-un port ca şi când intri într-un garaj, adică ocoliţi insula şi intraţi pe partea cealaltă! Asta numai la noi în România se poate întâmpla! Oricum, noi mergem mai departe cu demersurile pentru rezolvarea problemei. Nu ştiu câtă lume are cunoştinţă, am mai spus asta, dar lucrări de dragare a Dunării nu au mai fost efectuate de dinainte de 1989! E inadmisibil aşa ceva!”, a declarat edilul din Corabia, Iulică Oane.
 

image

Vă mai recomandă pe acelaşi subiect:

FOTO  Proiect vital pentru oraşul Corabia, pus în pericol de nepăsarea autorităţilor centrale

FOTO  Sistemul de distribuţie a gazelor naturale în Corabia, inaugurat

FOTO  Singura bază sportivă “de stat” din Corabia, revitalizată cu fonduri europene

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite