CNADNR licitează cu aproape 200 milioane euro lucrările la centura de ocolire a municipiului Satu Mare
0Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi (CNADNR) a scos la licitaţie cu aproape 200 milioane de euro contractul de proiectare şi execuţie pentru varianta de ocolire a municipiului Satu Mare, drum care se va întinde pe aproximativ 13 kilometri, potrivit datelor publicate pe SEAP.
Valoarea totală a contractului poate ajunge până la 812,3 milioane de lei cu TVA, respectiv 184,6 milioane de euro şi, astfel, un kilometru va costa 14,2 milioane de euro, conform sursei citate. Proiectul va fi finanţat cu bani de la Fondul European pentru Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Sectorial de Transport, iar termenul de finalizare este de patru ani de la atribuirea contractului.
În 2007 a fost aprobat studiul de fezabilitate "Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare", iar în 2012, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a cerut ca proiectul pentru centura Satu Mare să fie revizuit şi actualizat, potrivit unui document anexat anunţului de participare publicat pe SEAP. Firmele care doresc să participe la licitaţia deschisă îşi pot depune candidaturile până pe 10 noiembrie.

Traseul variantei de ocolire
Traseul variantei de ocolire se desprinde din DN 19A (km 41+900) şi are o directie sud – nord la limita vestică a Parcului Industrial Sud Satu Mare, traversând la km 1+420 pârâul Homorodul Vechi cu un pod cu lungimea totală de 28,90 m, iar la km 6+140 va traversa CF 402 Oradea – Halmeu şi DJ 194 cu un pasaj superior având lungimea totală de 118, 90 m (lungimea suprastructurii de 111,30 m).
Ţinând cont că în această parte a municipiului se afla zona industrială Satu Mare, s-a prevăzut realizarea de bucle şi bretele pentru deservirea acestei zone. După traversarea căii ferate, traseul variantei se îndreaptăcătre nord – vest, traversează canalul Balcaia 1 printr-un pod cu lungimea totală de 18,10 m, intersectându-se cu DN 19 (km 128+000) Oradea – Satu Mare, la km 9+665 al variantei. Această intersecţie va fi amenajată denivelat cu un pasaj superior având lungimea totală de 81,60 m inclusiv realizarea unei intersecţii la nivel.
În continuare varianta de ocolire traversează râul Someş în zona km 11+645 cu un pod cu lungimea totală de 651,15 m între digurile de apărare ale municipiului. După traversarea râului Someş, varianta de ocolire intersectează DN 19A (km 55+000) la km 13+590. Această intersecţie este amenajată denivelat cu un pasaj superior având lungimea totală de 90,60 m, inclusiv realizarea unei intersecţii la nivel. În continuare, traseul intersectează DJ 194 la km 16+288 al variantei şi DJ 194A la km 16+846 al variantei. Traversarea aceasta se va face prin realizarea a două pasaje denivelate având lungimea totală de 119,10 m, respectiv de 116,20 m. În continuare varianta de ocolire traversează un canal printr-un pod cu lungimea totală de 17,50 m. Înaintea racordării variantei de ocolire cu DN 19 (km 136+000) al drumului naţional, aceasta traversează CF 402 Satu Mare – Halmeu printr-un pasaj superior la km 18+296 având lungimea totală de 86,00 m. Racordarea la DN 19 (sfârşitul variantei de ocolire km 19+540) se realizeaza printr-o intersecţie la nivel.
Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare, ca beneficii locale, implicit judeţene, are menirea să faciliteze traficul de tranzit dar şi îmbunătăţirea traficului intraorăşenesc, să fluidizeze traficul intern şi internaţional care intră în ţară prin partea de vest şi anume zona localităţii Petea, ajungând în zona Satu Mare şi îndreptându-se către centrul ţării pe DN 19A, având astfel un impact major în dezvoltarea socio-economică a judeţului.
Vă recomandăm şi
CNADNR anunţă continuarea lucrărilor pe lotul III al autostrăzii Orăştie - Sibiu
O lună şi jumătate de restricţii pe DN7 , iar coşmarul şoferilor continuă
Preoţii despăgubiţi în bătaie de joc pentru un teren de pe autostradă au pierdut procesul cu CNADNR