Comarnic – Braşov, autostrada promisiunilor deşarte. În mai, Victor Ponta anunţa în Prahova demararea lucrărilor în 2014

0
Publicat:
Ultima actualizare:
comarnic brasov

În mai 2014, în plină campanie electorală pentru alegerile europarlamentare şi încă tatonând terenul pentru candidatura la prezidenţiale, Victor Ponta promitea la Ploieşti demararea, în 2014, a lucrărilor pentru autostrada Comarnic – Braşov. „Anul acesta vreau să-mi ţin cuvântul faţă de prahoveni şi faţă de toţi românii. Anul acesta începem Comarnic – Braşov“, spunea candidatul PSD la alegerile prezidenţiale

Aşteptată de ani de zile de prahoveni, dar şi de românii care tranzitează ţara în drumul spre Ardeal sau litoral, în aprilie 2014, trebuie „să se urce pe excavator sau pe buldozer“ pentru a începe lucrările la Autostrada Comarnic-Braşov.

În ianuarie 2014, premierul preciza că transmite această informaţie tuturor bucureştenilor care se gândesc la „coşmarul de pe DN1“.

La rândul lui, preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Mircea Cosma, declara, în ianuarie, că licitaţia pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov nu a fost contestată, iar la jumătatea lunii februarie consorţiul câştigător, Vinci (Franţa) - Strabag (Austria) - Aktor (Grecia), urma să prezinte, „în principiu“, graficul de execuţie şi punctele în care vor fi organizate şantiere.

Proiectul prevedea că autostrada Comarnic-Braşov va avea o distanţă de 53,215 kilometri plus 7 km de drumuri de legătură şi va include 3 tuneluri, 19 viaducte, 15 poduri precum şi 3 noduri de ieşire (Sinaia-Buşteni, Predeal şi Râşnov), la un cost estimat de 1,8 miliarde de euro.

Erau informaţii pe care premierul le repeta, la Ploieşti, în mai 2014, plină campanie pentru alegerile europarlamentare. „Am avut parte destui ani de paraşute şi de zmei, cred că vine momentul să facem în continuare ceea ce le-am promis oamenilor în 2012, tot ceea ce aşteaptă de la noi în 2014. Mai sunt încă multe lucruri de făcut pentru Ploieşti şi pentru Prahova. Anul acesta vreau să-mi ţin cuvântul faţă de prahoveni şi faţă de toţi românii. Anul acesta începem Comarnic-Braşov, autostrada de care are nevoie România. Şi cred că o să fiu aici, alături de voi, şi când o inaugurăm. Pentru că Bucureşti-Ploieşti a fost începută de Tăriceanu şi a fost inaugurată de Ponta, vreau să fiu cel care începe Comarnic-Braşov şi să decideţi dvs. cine să o inaugureze. Cu siguranţă nu o sa mai fie nimeni din BUBA - Băsescu, Udrea, Boc, Anastase“, era marea promisiune pe care o făcea la Ploieşti viitorul candidat al PSD la alegerile prezidenţiale.

De altfel, tot în mai 2014, Victor Ponta a urcat la tribună şi a spus că nu candidează la funcţia de preşedinte decât dacă îl susţine şi Prahova.

Autostrada Comarnic - Braşov, misiune imposibilă

La distanţă de câteva luni de la această declaraţie, autostrada Comarnic – Braşov rămâne o simplă promisiune de campanie şi o misiune imposibilă pentru guvernanţi.

Garantarea finanţării impuse pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov are condiţii atât de dure, încât specialiştii se îndoiesc că statul român va fi capabil să-şi asume un asemenea angajament.

Constructorii desemnaţi în toamna anului trecut, reuniţi în consorţiul Vinci-Strabag-Aktor, trebuie să obţină finanţarea de 1,5-1,8 miliarde de euro, urmând ca statul să le dea banii înapoi în tranşe lunare, banii provenind în principal din taxa de utilizare plătită de şoferi.

Astfel că statul apare ca principal garant al acestei finanţări, iar condiţiile de garantare sunt cel puţin la fel de drastice precum cele de rambursare. Statul român trebuie să garanteze că va plăti în fiecare lună, timp de 29 de ani, câte trei milioane de euro consorţiului care va construi autostrada, în cazul în care estimările de trafic nu se realizează, iar această finanţare este încă incertă.

Cu toate acestea, chiar şi în octombrie 2014, premierul Ponta anunţa că sectorul de autostradă Comarnic-Braşov rămâne prioritar în toate schemele de finanţare analizate, concesionarea fiind însă prima şansă în ceea ce priveşte asigurarea fondurilor necesare construcţiei. De data aceasta nu a mai fost avansat nici un termen.

Pe aceeaşi temă

Ioan Rus: Decidem în toamnă dacă semnăm contractul Comarnic-Braşov sau reluăm licitaţia

INFOGRAFIE Comarnic-Braşov, misiune imposibilă: statul român ar trebui să le deconteze constructorilor trei milioane de euro lunar, timp de 29 de ani

VIDEO Victor Ponta: „Nu candidez la funcţia de preşedinte decât dacă mă susţine şi Prahova“

Ponta şi Şova nu se mai urcă pe buldozer în aprilie. Contractul pentru Autostrada Comarnic-Braşov va fi semnat abia în mai sau iunie

Ponta către Şova, privind Autostrada Comarnic-Braşov: „Sper ca în aprilie să ne urcăm pe excavator, pe buldozer, pe ce-o fi, numai să-i dăm drumul odată“


 

Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite