De ce este vitală comunicarea faţă în faţă atunci când avem de transmis un mesaj extrem de important

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Să alegi canalul de comunicare potrivit este esenţial pentru o comunicare eficientă, dat fiind faptul că fiecare dintre modurile de transmitere a mesajului are punctele forte şi puncte slabe. Între semnificaţia intenţionată şi cea percepută a mesajului pot apărea discordanţe dacă mijlocul, calea de distribuire şi transportare a informaţiei este cea nepotrivită.

“Din punct de vedere semantic, termenul de comunicare înseamnă «a pune la comun» o serie de înţelesuri. Această capacitate a oamenilor, distinctivă prin complexitatea ei, a rezultat în ceea ce denumim progres, evoluţie. Omul a reuşit să coaguleze indivizi în societăţi organizate, tocmai prin procesul de comunicare. La începuturi, prin mijloace rudimentare, precum un vocabular redus, pictograme se comunica. Astăzi, oriunde ne uităm, are loc un act de transmitere de informaţii. Suntem în era vitezei, o eră care îşi pune amprenta pe orice activitate umană. De aici vine nevoia ca fiecare dintre noi să fie conştient de mesajele pe care le pune în spaţiul public sau privat”, explică, pentru „Adevărul“, Alina Axenciuc, specialist în marketing.

Multitudinea de canale de comunicare accesibile - conversaţii face-to-face, discuţii telefonice, SMS-uri, internet (e-mailul, ori reţelele sociale), radio, TV, scrisori, broşuri, rapoarte, ne lasă să alegem calea cea mai potrivită pentru transmiterea unui mesaj şi face să ne parvină informaţii în diverse moduri. 

“Comunicarea nu este un domeniu al specialiştilor, ci este o necesitate asupra căreia ar trebui să ne aplecăm cu mai mult interes şi mai multă seriozitate. Doar făcând un inventar sumar al mediilor de comunicare pe care le avem la dispoziţie în imediata noastră apropiere, putem număra 4: apel telefonic, mesaj tip sms sau prin alte reţele online, apel video online sau prin telefonia mobilă, comunicare verbală faţă în faţă. Poate puţini dintre noi se întreabă, atunci când au un mesaj important de transmis, ce mediu de comunicare este mai bun”, mai spune Alina Axenciuc. 

"Pentru  un mesaj scurt, cu un înţeles complex, comunicarea scrisă este mai bună"

O scrisoare, în general, nu are puterea unei conversaţii directe, dar acest canal poate fi foarte eficient atunci când, spre exemplu, se transmit informaţii complexe, caz în care un document scris este de mai mare ajutor decât un mesaj verbal. Important este şi ce fel de mesaj transmitem.

“Este intuitiv că în cazul unei informaţii cu un caracter fugitiv, care necesită feedback şi trebuie să fie persuasiv, comunicarea verbală este de preferat. Dacă în schimb este necesară transmiterea unui mesaj scurt, cu un înţeles complex, comunicarea scrisă este mai bună”, explică specialistul.

"Oamenii au o disponibilitate mai mare de a asimila informaţia transmisă atunci când sunt stimulaţi vizual şi auditiv"

Fiecare destinatar are propriul său ritm de a asimila informaţia aşa că ceea ce se potriveşte unui destinatar s-ar putea să nu fie calea de comunicare cea mai potrivită pentru un altul, însă câteva reguli sunt aproape universal valabile.

“Alegerea canalului de comunicare cântăreşte mult în eficienţa livrării optime a mesajului.De aceea este important de reţinut faptul că oamenii au o disponibilitate mai mare de a asimila informaţia transmisă atunci când sunt stimulaţi vizual şi auditiv, faţă de o stimulare strict vizuală sau strict auditivă. Comunicarea faţă în faţă, îndeosebi când dorim să convingem sau să transmitem un mesaj important este cea mai bună cale de comunicare”, încheie specialistul.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite