Top 5 cele mai trăznite idei care i-au făcut pe oameni milionari. „Dacă scoateţi piatra din cutie şi pare agitată, atunci plasaţi-o pe un ziar“
0Un american şi-a scos la licitaţie numele de familie, un altul s-a îmbogăţit vânzând gunoaiele din New York, iar doi canadieni fac milioane de dolari vânzând aer îmbuteliat. Absurde şi ciudate, pornite ca simple pariuri ori glume, ideile lor s-au transformat în afaceri de succes.
"Pet Rock"
Pentru Gary Ross Dahl, zicala "face bani din piatră seacă" s-a potrivit de minune. Americanul care a murit în 2015 la vârsta de 78 de ani va rămâne în istorie pentru invenţia sa "Pet Rock", o jucărie ce a făcut vâlvă în anii 70 şi care l-au transformat în milionar.
Ideea i-a venit într-un local din Los Gatos, California, unde unul dintre localnici i s-a plâns că are multă bătaie de cap cu animalul său de companie, iar el, în glumă, i-a răspuns că nu are nicio problemă, pentru că e de piatră.
Câteva zile mai târziu, avea deja încolţită ideea: de ce să nu vândă pietre drept animale de companie? Şi s-a dovedit genială. Dahl a ambalat pietrele în cutii de carton uşoare şi chiar prevăzute cu găuri pentru ca piatra să poată "respira", iar ca totul să fie şi mai interesant, a ataşat la cutie şi un manual de utilizare cu instrucţiuni pe ton de glumă, precum: "Dacă scoateţi piatra din cutie şi pare agitată atunci plasaţi-o pe un ziar".
Pet Rock a devenit un fenomen naţional. În câteva luni, Dahl a vândut 1,5 milioane de pietre la aproape 4 dolari bucata, câştigând în jur de 6 milioane de dolari. Cum era de aşteptat, succesul nu a fost de lungă durată, pentru că şi alţii au început să îi preia ideea, însă după această afacere el s-a întors în publicitate şi a scris o carte "Advertising for Dummies" ce a fost publicată în 2001.
Slinky
În 1943, inginerul naval Richard James, lucra într-o fabrică şi încerca să realizeze un sistem de arcuri când una dintre bobine s-a desprins de pe raft şi, în loc să cadă, a alunecat lin până s-a adunat iar apoi a pornit din nou.
Fascinat, Richard James a dezvoltat o jucărie care, după doi ani, s-a dovedit un succes imens. Bărbatul şi soţia lui au câştigat milioane de dolari de pe urma jucăriei Slinky, sistemul având în prima fază 98 de bucle de oţel şi fiind comercializată cu 500 de dolari bucata. Inginerul a devenit milionar în scurt timp însă şi-a donat toată averea unui grup religios din America de Sud, căruia i s-a alăturat.
Afacerea a fost preluată apoi de soţia lui Richard, Betty, care a reuşit să o repună pe picioare, până în prezent fiind vândute peste 350 de milioane de jucării, generând o avere impresionantă pentru ea. Simplă dar ingenioasă, jucaria Slinky se află în top 10 cele mai vândute jucării din lume.
Vitality Air
Aţi cumpăra aer îmbuteliat? Mulţi ar zice că este o farsă, însă povestea e cât se poate de adevărată, potrivit listverse. Cum pe ebay se poate vinde orice, doi canadieni s-au gândit să vândă aer: unul dintre ei a umplut cu aer o pungă de plastic şi au scos-o la vânzare pe internet cu 50 de cenţi. Apoi, au mai umplut încă una, mai mare, şi au obţinut pe ea 160 de dolari.
Văzând că există cerere, cei doi au început să le îmbutelieze în sticle şi, cu toate că pare incredibil, au succes.
Ambalată în sticle de 7 litri, cea mai mare parte a aerului Vitality Air se exportă în China, plin de oraşe acoperite cu smog, unde o „gură” de aer curat este o mană cerească. Chinezii cheltuie pe o sticlă de aer de munte de 50 de ori mai mult decât pe una de apă minerală: 25 de dolari pentru o sticlă de 7 litri de aer despre care producătorii spun că provine din munţii stâncoşi ai Canadei.
Deşi pare bizară, afacerea funcţionează. În China există o piaţa uriaşă, însă buteliile cu aer se vând şi în America, în Orientul Mijlociu şi în India.
Gunoiul ca artă
Un artist american s-a îmbogăţit din vânzarea… gunoiului. Justin Gignac, strânge gunoiul de pe străzile din New York, le ambalează în cutii de sticlă şi le scoate la vânzare, artistul reuşind să vândă mii de cutii cu gunoi, relatează listverse.
Cutiile, bine sigilate, conţin obiecte precum cartele de metrou folosite, ambalaje de cafea Starbucks sau fotografii deteriorate. Iniţial, cutiile s-au vândut cu 50 de dolari/bucata, având marcate zonele din care au fost colectate. Ulterior, însă, un astfel de „souvenir” a ajuns să coste 100 de dolari, iar lui Cignac îi merge foarte bine, în majoritatea timpului magazinul său virtual fiind sold aut.
Un nume preţios
Jason Sadler nu a fost deloc supărat când mama sa l-a anunţat că va divorţa de tatăl vitreg. Ba dimpotrivă, acesta i-a spus, pe ton de glumă, că îşi va scoate numele la licitaţie, ca să nu mai aibă nicio legătură cu el.
Zis şi făcut. După câteva luni, Jason şi-a creat o pagină web, buymylastname.com, unde şi-a expus povestea, anunţând că va purta numele companiei care îi va plăti mai mult.
În mai puţin de o zi, licitaţia a sărit la 30.000 de dolari iar după încă patru zile, lui Jason i se ofereau deja 45.000 de dolari ca să devină Jason Headsetsdotcom, dar nu a acceptat. Acum îl cheamă Sufrapp, iar contul lui e mai „gros” cu 100.000 de dolari.