Cum este sabotată una dintre cele mai rentabile companii publice din Regiunea de Nord-Est a României

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aerogara ieşeană, care în ultimii ani a înregistrat creşteri de trafic impresionante, trece de câteva săptămâni printr-o situaţie incertă determinată de tensiunile dintre conducerea companiei şi Consiliul de Administraţie.

Una dintre societăţile prospere din subordinea Consiliului Judeţean Iaşi, Aeroportul Internaţional Iaşi, trece printr-o perioadă turbulentă generată de disensiuni între conducerea executivă şi Consiliul de Administraţie al aerogării, condus de Mitică Rebegea. Deşi compania a încheiat 2017 cu un profit de 1,5 milioane de euro, în ultimele zile ale anului trecut Consiliul de Administraţie a decis suspendarea directorului executiv Alexandru Anghel. Practic, directorului i s-a interzis accesul în Aeroport, motivul invocat de Consiliul de Administraţie fiind nepunerea în aplicare a unor hotărâri ale Consiliului Judeţean. 

După suspendarea lui Anghel, în funcţia de director general a fost numită provizoriu Monica Nichituş. De la suspendarea directorului, în spaţiul public au apărut noi acuze. Consiliul de Administraţie a transmis un comunicat prin care susţine că directorul suspendat este vinovat pentru întârzierea proiectului de modernizare: „Consiliul de Administraţie doreşte realizarea unor programe de dezvoltare şi va urgenta demersurile pentru avizarea proiectelor. Situaţia este într-adevar rămasă în urmă, pentru realizarea terminalului cargo, directorul aeroportului, Alexandru Anghel, nu a realizat, în anul 2017, nici măcar expertiza tehnică a clădirii“. 

În urmă cu câteva zile, mai mulţi ieşeni au sesizat faptul că unele noi curse ale companiei Wizz Air, care trebuiau introduse din prima parte a acestui an, au fost amânate. Fostul director al aerogării, Marius Bodea, a pus acest lucru pe seama incertitudinii de la Aeroport. 

„Anunţul Wizz Air de a amâna lansarea destinaţiilor din Iaşi confirmă starea de neîncredere a companiilor aeriene în viitorul Aeroportului Iaşi, în urma unui an plin de incertitudini la aerogara ieşeană. Această veste proastă, care vine la pachet şi cu decizia Blue Air de a nu mai aduce la Iaşi un nou avion în 2018, adică alte 5 noi destinaţii, sunt semnale puternice că «turbulenţele» generate de intruziunea domnului Maricel Popa în activitatea aeroportuară au efecte nefaste pe termen mediu şi lung asupra dezvoltării Aeroportului Internaţional Iaşi“, a transmis deputatul PNL Marius Bodea.

Consiliul de Administraţie de la Aeroport, condus de Mitică Rebegea, fost director al aerogării, a fost ales în vara lui 2017 şi este susţinut de preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa. Cu toate acestea, până acum nu a fost prezentat şi aprobat un plan de management. Maricel Popa, preşedintele CJ Iaşi, a anunţat că funcţia de conducere de la Aeroport va fi scoasă la concurs în prima parte a acestui an.  

Potrivit bugetului rectificat pentru 2017, aerogara ieşeană a încheiat anul cu venituri totale de peste 41,1 milioane de lei. Cea mai mare parte a sumelor a provenit din exploatare, respectiv 37,2 milioane de lei. Cheltuielile totale se ridică la 35 de milioane de lei, ceea ce determină un profit de peste 6 milioane de lei.

Citeşte şi:
Şase noi curse aeriene de la Iaşi: WizzAir anunţă destinaţii mai puţin obişnuite

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite