Cum funcţionează „creierul sincer“, responsabil cu stările emoţionale cele mai comune

Cum funcţionează „creierul sincer“, responsabil cu stările emoţionale cele mai comune

De dimensiunea unei nuci, creierul limbic este „responsabil“ de modul în care noi reacţionăm la mediul înconjurător. Practic, această parte a creierului funcţionează ca un „filtru“ al informaţiilor din exterior pe care le „traduce“ în corp prin diferite stări.

Ştiri pe aceeaşi temă

Sediul tuturor amintirilor cu impact emoţional, sistemul limbic este cel responsabil de „etichetarea“ lumii exterioare. Potrivit specialistului în comunicare nonverbală Mihaela Stroe, această parte a creierului este foarte importantă în relaţionarea cu mediul înconjurător.

„Creierul limbic mai este numit «creierul sincer» sau «creierul emoţional». Este locul în care au loc toate emoţiile noastre, care mai apoi sunt transmise în comportamentele noastre“, a punctat recent Mihaela Stroe, doctor în sociologie, în una din postările sale pe canalul său de YouTube.

Specialistul în comunicare nonverbală a subliniat faptul că această parte a creierului are tendinţa de a da o mai mare atenţie părţii negative din realitate: „aşa apar stări precum teama şi vinovăţia“.

„S-a constatat că atunci când creierul limbic este mai puţin activ, noi avem o stare emoţională pozitivă, trăim o stare de fericire. Provocarea apare atunci când creierul limbic este foarte activ. Atunci stările emoţionale preiau controlul şi astfel apare depresia şi stările negative“, a detaliat expertul în comunicare nonverbală. Mihaela Stroe a subliniat că pentru a avea stări pozitive este necesar să avem experienţe din acelaşi registru, astfel încât creierul limbic să fie mai puţin activ.

Expertul în comunicare nonverbală a punctat şi câteva metode prin care putem „îmblânzi“ creierul limbic. Un prim pas ar fi să ne înconjurăm de oameni pozitivi, care să ne motiveze, iar un altul ar fi să avem timp de calitate cu cei dragi, să fim prezenţi în momentele împărtăşite cu aceştia. Totodată, specialistul ne sfătuieşte să căutăm mesaje pozitive.

„Un alt pas ar fi practicarea a minimum 12 îmbrăţişări zilnice“, susţine Mihaela Stroe. Un alt factor care poate influenţa starea emoţională este sportul. Jumătate de oră de exerciţii fizice poate reduce nivelul de stres.

Citeşte şi:
 
 
citeste totul despre: