FOTO Au început reparaţiile pe Autostrada Orăştie - Sibiu. Sute de gropi au împânzit carosabilul, pe lotul cu cele mai mari probleme
0Mai multe porţiuni din Autostrada Orăştie - Sibiu au intrat în reparaţii de urgenţă ca urmare a numeroaselor gropi şi denivelări apărute în carosabil.
Au început reparaţiile pe Autostrada A1 Orăştie - Sibiu. Muncitorii lucrează între kilometri 280 - 284 pe lotul 3, potrivit anunţului Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Din luna octombrie, pe această porţiune au fost semnalate fisuri şi denivelări.
„Acest lot a fost construit de către firma Salini-Impregilo. CNAIR a reziliat contractul cu antreprenorul italian în ianuarie 2016. În acest moment, reparaţiile se execută din garanţia depusă. În zilele următoare, în funcţie de vreme, vor continua lucrările pe calea 2, iar pe calea 1 se vor remedia zonele cu probleme, cu mixtură stocabilă şi cu instalaţia cu infraroşu”, a informat CNAIR.
Lotul III al autostrăzii dintre Orăştie şi Sibiu, între localităţile Sălişte (jud. Sibiu) şi Cunţa (jud. Alba), are o lungime de 22,11 km a fost deschis circulaţiei în 14 noiembrie 2014, iar 11 zile mai târziu, la km 275+700 a apărut o fisură cu o lungime de 25 de metri. Acoperită cu bitum, respectiva fisură s-a lungit până la 50 de metri, fiind localizată pe sensul de mers dinspre Sebeş către Sibiu.
În septembrie 2015, constructorii italieni de la Salini Impregilo SpA au obţinut acordul de la CNAIR să închidă circulaţia pe întreg lotul, pentru a remedia defecţiunile care au dus la apariţia fisurii. După ce au demolat 200 de metri din terasament, constructorii italieni s-au retras de pe şantier. În ianuarie 2016 CNAIR le-a reziliat contractul, iar din aprilie până în octombrie a refăcut – în regie proprie – cei 200 de metri de autostradă demolată.
Vă recomandăm să citiţi şi:
La peste doi ani de la semnalarea, pe traseul viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, a unei peşteri în care ar fi existat lilieci protejaţi, lucrările blocate în zonă pot fi reluate. Din cauza grotei care a stârnit numeroase controverse şi a unui cimitir neautorizat, constructorii au pierdut autorizaţia de mediu pe un un sector al viitoarei autostrăzi.
Serviciul de ordine şi curăţenie din refugiile Autostrăzii A1 Cunţa – Şoimuş, unde sâmbătă zona din faţa grupurilor sanitare era sufocată de gunoaie, sunt asigurate în regie proprie, de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, până când contractul va fi preluat de o firmă specializată de curăţenie.
Niciun kilometru din Autostrada Lugoj – Deva, al cărui termen de finalizare a fost stabilit, iniţial, în 27 mai 2016, n-a fost dat în folosinţă în acest an. Lucrările la autostradă au demarat la sfârşitul anului 2013, dar problemele tehnice şi un lung şir de ghinioane au condus la întârzierea proiectului.
Abia la sfârşitul anului viitor şoferii vor putea folosi integral autostrada Lugoj – Deva, în lungime totală de circa 100 de kilometri, potrivit celor mai recente informaţii oferite de directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Cătălin Homor.