FOTO Autostrada "verde” Deva - Lugoj: şantierele părăsite, acoperite de buruieni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În locurile în care nu s-a mai lucrat terasamentul a fost acoperit de vegetaţia abundentă. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.
În locurile în care nu s-a mai lucrat terasamentul a fost acoperit de vegetaţia abundentă. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Construcţia autostrăzii Deva – Lugoj are ca termen de finalizare primăvara anului 2016. Doar unul dintre cele patru tronsoane a fost realizat, în timp ce în ultimele săptămâni pe loturile III şi IV aflate în şantier  în judeţul Hunedoara, firmele de construcţii au scăzut ritmul lucrărilor. În multe locuri şantierul viitoarei autostrăzi pare lăsat de izbelişte, iar vegetaţia a acoperit terasamentul.

Se lucrează pe loturile III şi IV ale viitoarei autostrăzi Deva - Lugoj, dar constructorii au scăzut ritmul cu care au început execuţia celor două tronsoane. O posibilă cauză ar fi lipsa fondurilor, iar cealaltă, vremea capricioasă din ultimele săptămâni. Pe mai multe porţiuni de pe şantierul Lotului IV Şoimuş (Deva) – Gurasada în ultima lună nu s-a mai lucrat, astfel că terasamentul a fost acoperit de vegetaţia, lăsată să crească în voie.

La aproape jumătate de an de la data la care proiectul a intrat în faza de execuţie, pe Lotul IV, de 22,1 kilometri, lucrările se întind doar pe aproximativ jumătate din lungimea tronsonului. În zona Şoimuş - Mintia, nu au început încă lucrările. La scurt timp după ce s-au instalat pe şantierul Lotului IV al autostrăzii Deva – Lugoj, constructorii anunţau că proiectul va fi finalizat în vara anului viitor, mai devreme decât a fost stabilit la semnarea contractului cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

Cimitirul din calea autostrăzii
Lucrările însă nu au fost lipsite de probleme. În comuna Brănişca, pe tronsonul viitoarei autostrăzi constructorii au dat peste un cimitir ilegal, care figura ca pajişte în planurile de exproprieri. Soluţia finală aleasă de CNADNR şi de constructori este de mutare a mormintelor, lucru care nu s-a întâmplat până în prezent. Pe acelaşi tronson, familiile care locuiesc în patru gospodării din Şoimuş nu ştiu încă dacă imobilele lor vor fi demolate, pentru a face loc autostrăzii. Proiectul iniţial prevede ca oamenii să fie expropriaţi, însă decizia finală nu a fost luată.

Lotul IV Autostrada Deva - Lugoj

Licitaţia de atribuire a lucrărilor de proiectare şi execuţie a tronsonului 4, de 22,1 kilometri, a fost câştigată de asocierea de firme Tehnostrade şi Spedition UMB. Valoarea contractului semnat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi constructori este de 419,4 milioane de lei (95,3 milioane de euro), fără TVA, informa CNANDR.VIDEO: Interfly.ro

Autorităţile reclamă întârzieri
Construcţia Lotului III al autostrăzii Deva – Lugoj a demarat în luna aprilie. Şi aici, pe mai multe porţiuni din şantier, vegetaţia a invadat şantierul autostrăzii, semn că în zonele respective nu s-au mai executat lucrări. „Constructorii au promis că la 1 ianuarie 2014 încep în forţă şi că vor aborda inclusiv lucrările la podul de 970 de metri de peste Mureş. Nici vorbă de aşa ceva însă. Din câte ştiu eu, statul nu are bani să-i plătească şi de aici pleacă problema”, relata recent primarul din Gurasada, Silviu Nan, potrivit glasul-hd.ro.

Contractul de proiectare şi de execuţie al tronsonului 3 al autostrăzii Deva - Lugoj care se va întinde între Ilia şi satul Holdea, pe 21,2 kilometri, a fost atribuit asocierii de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA. Costul estimat al investiţiei este de 580 de milioane de lei, fără TVA.

Lotul IV Autostrada Deva - Lugoj

În judeţul Timiş, pe Lotul II (28,6 kilometri) din viitoarea autostradă Deva – Lugoj, lucrează constructorii JV Salini Spa şi Secol SpA, iar situaţia este asemănătoare cu cea de pe lotul al treilea.


Vă recomandăm şi:

VIDEO Ghinionistul de pe Autostrada Deva – Lugoj: bătrânul care aşteaptă de doi ani suma de un leu pentru metrul pătrat cedat statului român

Vasile Muntean (70 de ani) a aflat că trebuie să primească suma de un leu pentru o parcelă de un metru pătrat pe care a cedat-o constructorilor Autostrăzii Deva – Lugoj. Bătrânul din comuna hunedoreană Lăpugiu de Jos aşteaptă de aproape doi ani banii şi se simte uitat de statul român.

Cimitir luat din calea autostrăzii Deva – Lugoj: peste 300 de morminte care nu au fost văzute de proiectanţi vor fi mutate

Peste 300 de morminte dintr-un cimitir al comunei Brănişca vor fi deshumate şi apoi strămutate, pentru ca în zonă să poată continua lucrările la autostrada Deva – Lugoj, pe lotul IV. Cimitirul neautorizat din Brănişca a fost descoperit de constructori, după ce iniţial el fusese trecut în planurile de expropriere ca păşune.

Autostrada Lugoj – Deva: al treilea lot a intrat în construcţie. Vom putea circula pe autostradă în primăvara lui 2016

Al treilea lot al autostrăzii Lugoj – Deva a intrat în construcţie. Lucrările la tronsonul rutier al A1 au început în comuna Dobra din judeţul Hunedoara, unde viitoarea autostradă A1 se va intersecta cu DN 68A Deva – Timişoara.

FOTO Cum a ajuns autostrada Lugoj – Deva de râsul internauţilor

Doar unul dintre cele patru loturi ale autostrăzii Deva – Lugoj a fost inaugurat până în prezent, însă doar 17 kilometri dintre cei 27 de kilometri ai tronsonului pot fi folosiţi de şoferi. Proiectul de infrastructură care a costat aproape 700 de milioane de lei a ajuns subiect al ironiilor internauţilor, pentru că autostrada se opreşte brusc în mijlocul unei câmpii.

„Improvizaţia mortală” de la intrarea pe Autostrada Deva – Sibiu va fi asigurată cu un kilometru de parapeţi din beton

Un şir de parapeţi din beton, lung de aproape un kilometru, va despărţi cele două sensuri de mers în zona intrării de pe Drumul Naţional 7 pe autostrada Deva – Sibiu. Amplasarea parapeţilor care vor lega cele două giraţii de la ieşirea din Deva a început în această de dimineaţă.

Hunedoara



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite