Viitor angajat la Renault, şcolit la cercul ştiinţific care produce genii la Galaţi. „Vreau să lucrez în domeniul acusticii“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mădălin Deacu la lucru în laboratorul de Informatică FOTO Valentin Trufaşu
Mădălin Deacu la lucru în laboratorul de Informatică FOTO Valentin Trufaşu

Mădălin Deacu (23 de ani) este student în anul IV la Facultatea de Inginerie,  specializarea Informatică Aplicată în Ingineria Materialelor, din cadrul Universităţii „Dunărea de Jos“ din Galaţi, urmând ca, după absolvire, să fie angajat de constructorul francez de automobile Renault.

Mădălin Deacu este unul dintre performerii cercului ştiinţific creat de profesorul Florin Marin Bogdan la Universitatea din Galaţi. Cel puţin în ceea ce priveşte Informatica, lucrurile au stat prost în şcoală pentru Mădălin. În liceu a fost la un pas de corijenţă. „M-am salvat în ultimul moment“, ne povesteşte amuzat Mădălin. În anul I de facultate, a dat peste profesorul Bogdan.

„Mi-a plăcut foarte mult, atât de mult că rămâneam şi peste program. M-a atras faptul că teoria era îmbinată mult cu practica“, ne explică Mădălin cum a ajuns atât de atras de ceea ce face în prezent. Profesorul Florin Marin Bogdan i-a propus să se înscrie în cercul ştiinţific de Informatică Aplicată în Ingineria Materialelor, însă nu l-a acceptat oricum, ci l-a supus la teste cu diferite grade de dificultate pe durata câtorva luni.

Inspirat de ecolocaţia animalelor

Mădălin a fost unul dintre puţinii studenţi care au trecut cu brio peste toate testele de foc ale profesorului Bogdan. Studentul la Inginerie a proiectat într-un stagiu de pregătire la ArcelorMittal o nouă tehnică de deschidere a unui braţ de macara, creând o aplicaţie care presupune, printre altele, aflarea exactă a distanţei faţă de anumite obiecte prin intermediul unor senzori cu ultrasunete.

student 2

Studentul explică drumul său către performanţă FOTO Mădălin Deacu

Este un principiu asemănător cu ecolocaţia, o metodă de orientare în mediu şi de detectare a obiectelor folosită de unele animale (n.r. – cum ar fi liliecii, delfinii şi unele păsări), prin care acestea îşi găsesc drumul, hrana sau evită obstacolele în timpul deplasării lor. Dispozitivul creat de Mădălin emite o serie de sunete cu frecvenţă înaltă, care ricoşează din obiecte sau obstacole şi revin sub formă de ecou (ultrasunete), fiind detectate de senzorii aparatului. Obiectul este localizat cu mare precizie cu ajutorul direcţiei ecoului şi timpului scurs între emisia şi recepţia sunetului.

A proiectat singur caroserii de maşini

Mădălin a mai proiectat în facultate, de unul singur, o caroserie de maşină, un proiect extrem de complex, care dă bătăi de cap şi celor mai experimentaţi ingineri în domeniu. Prima încercare a fost cu o cabină de tir, dar subiectul l-a prins atât de tare pe studentul pasionat de maşini, încât a continuat să proiecteze caroserii şi după ce-şi îndeplinise obiectivul la cercul ştiinţific. Mădălin Deacu a învăţat rapid peste 40 de programe de proiectare şi medii de programare, astfel că, la sfârşitul anului II de facultate, efectua deja o perioadă de stagiatură de două luni la colosul siderurgic ArcelorMittal, pe platforma siderurgică de la Galaţi.

madalin deacu

Mădălin a făcut şi un test drive în perioada petrecută la Renault  FOTO Mădălin Deacu

Un an mai târziu, studentul gălăţean ajungea în atenţia constructorului francez de automobile Renault. Tânărul a efectuat un stagiu de pregătire de şase luni la grupul francez  pe un domeniu frumos, dar şi complex şi complicat: vibraţiile şi zgomotele la maşini. „Erau domenii noi pentru mine, dar mi-au stârnit curiozitatea, mai ales că implicau şi măsurători care se făceau pe calculator şi aveau legătură cu IT-ul, pe care mă specializam eu“, ne povesteşte Mădălin cum a ajuns să se pregătească cu cei mai buni ingineri de la Renault.

„Vreau să lucrez pe acustică“

A dat cu întârziere examenele în anul III de facultate, dar nu regretă nicio clipă alegerea făcută. Proiectul prezentat la finalul stagiului de pregătire la Renault a vizat nişte soluţii tehnice cu care a venit Mădălin pentru reducerea vibraţiilor şi a zgomotelor la noile modele ce urmează a fi scoase pe piaţă de celebrul constructor de automobile din Franţa, dar din motive care ţin de confidenţialitatea informaţiilor tehnice legate de aceste piese, tânărul nu ne-a putut oferi prea multe detalii.

În orice caz, a trecut testul în faţa celor de la Renault, care îl aşteaptă să îşi termine studiile în România. „După absolvire, vreau să lucrez la Renault pe acustică. M-a prins foarte mult acest domeniu. Este vorba de cercetări care se fac pentru reducerea zgomotelor şi a vibraţiilor la maşini. Mă captivează şi faptul că în fiecare zi voi face altceva“, ni se destăinuie Mădălin. La Renault, studentul la Inginerie va putea să-şi pună în practică ideile inovatoare în domeniu, aşa cum făcea în primii ani de facultate, când pierdea nopţile proiectând caroserii de maşini. 

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite