Profesorul care a adus educaţia Montessori în România ajunge şi la Galaţi
0Marcel Căpraru este şi preşedinte fondator al Asociaţiei Alternative Pedagogice, printre ale cărei obiective se numără şi acela de a conştientiza valoarea metodei Montessori şi de a o introduce în învăţământul românesc, ca metodă alternativă celei tradiţionale.
Săptămâna aceasta, conf. univ. dr. Marcel Căpraru, cadru didactic la Facultatea de Litere a Universităţii din Craiova şi cadru didactic asociat al Universităţii din Padua, Italia, se va afla pentru prima dată la Galaţi, pentru a le vorbi părinţilor despre metode de educaţie în stil Montessori, metode adoptate de foarte puţine instituţii de învăţământ din România. Vineri, 19 iunie, între orele 18.00 – 20.00, invitatul special va susţine, la Grădiniţa Piticot din Galaţi, seminarul cu tema „Să înveţi să gândeşti - Şcoala elementară Montessori”.
La prima sa vizită în Galaţi, profesorul şi-a propus să vorbească despre schimbările care îl aşteaptă pe copil odată cu împlinirea vârstei de şase ani, dar şi despre modul cum părinţii pot veni în întâmpinaea nevoilor copiilor cu vârste cuprinse între 6 şi 12 ani.
„Acest copil creativ, plin de imaginatie, prietenos are nevoie de un mediu pregătit şi de un traseu vast şi variat de studiu, care să spijine independenţa şi potenţialul care încep să înflorească acum”, spune profesorul, în termenii educaţiei montessoriene. Seminarul se adresează nu numai părinţilor şi educatorilor, ci şi tuturor celor interesaţi de un alt sistem de educaţie decât cel tradiţional.
Marcel Căpraru este şi preşedinte fondator al Asociaţiei Alternative Pedagogice, printre ale cărei obiective se numără şi acela de a conştientiza valoarea metodei Montessori şi de a o introduce în învăţamântul românesc, ca metodă alternativă celei tradiţionale. De altfel, Marcel Căpraru este cunoscut ca cel care a adus sistemul educaţional Montessori în România, în anii '90 iniţiind un proiect de formare de educatori AMI (Association Montessori Internationale) în România. De asemenea, a tradus în limba română două dintre cele mai populare cărţi ale Mariei Montessori, cea care a pus bazele principiilor educaţionale montessoriene, „Mintea absorbantă” şi „Secretul copilăriei”.
Modelul pedagogic Montessori pune copilul în centru. Acesta învaţă într-un mediu-non-competitiv, care-l susţine în permanenţă, concentrându-se pe individualitatea copilului şi pe nevoile lui specifice. Copiii sunt încurajaţi să muncească independent, în ritmul şi în stilul propriu, educatorul putând să lucreze cu fiecare în parte sau în grupuri mici.