Un şef ISU Constanţa, cercetat disciplinar, iese la pensie
0Unul dintre şefii de la ISU Dobrogea, care este cercetat în cazul tragediei femeii care a murit aşteptând salvatorii, a anunţat că se pensionează.
O femeie a sărit de la etajul 6 al unui bloc din Constanţa, dintr-un apartament cuprins de flăcări, chiar sub ochii salvatorilor.
Anchetă după incendiu
Apelul de urgenţă a fost făcut la Centrul 112 la ora 09:14:56 de către un locatar al imobilului în care se manifesta incendiul, fiind transferat, după colectarea primelor date, la ora 09:15:51, către agenţia Pompieri (dispeceratul ISU Constanţa).
„Coroborând cele două momente orare cu imaginile înregistrate de sistemele de supraveghere video din Detaşamentul de Pompieri „Sublocotenent Fripis Marius-Daniel”, rezultă că momentul alertării este 09:16:24, forţele de intervenţie începând deplasarea la ora 09:20:14, cu un minut mai mult faţă de intervalul maxim stabilit prin legislaţia subsecventă”, se arată în raportul IGSU.
Referitor la alertarea autospecialei de intervenţie şi salvare de la înălţime, IGSU face precizarea că, întrucât cea existentă în dotarea Detaşamentului de Pompieri „Sublocotenent Fripis Marius-Daniel” (unitatea din centrul oraşului n.red.) era defectă şi scoasă din intervenţie, la eveniment a fost alocată şi trimisă o autospecială de intervenţie şi salvare de la înălţime din cadrul Detaşamentului de Pompieri Constanţa-Palas” (unitate aflată la 8 kilometri de locul incendiului).
Autoscara, solicitată după 11 minute
„Momentul alertării acestei resurse, deşi, potrivit procedurilor operaţionale aplicabile, ar fi trebuit să fie foarte apropiat de momentul alertării primelor forţe, nu a fost realizat decât la ora 09:27:43, la circa 11 minute după alertarea autospecialelor din cadrul Detaşamentului de Pompieri „Sublocotenent Fripis Marius-Daniel”. Totuşi, în fluxul operaţional de raportare al ISU Constanţa către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, ora alertării autospecialei de intervenţie şi salvare de la înălţime a fost consemnată în mod incorect ca fiind 09:15”, a mai precizat Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă.
Sursa citată a precizat că din imaginile video analizate de comisia de verificare şi din susţinerile personalului Detaşamentului de Pompieri Constanţa-Palas, reiese că autospeciala de intervenţie şi salvare de la înălţime a fost alertată la ora 09:27:43, părăseşte incinta subunităţii la ora 09:30:35 şi ajunge la locul intervenţiei la ora 09:41, la aproximativ 16 minute după ce victima a căzut în gol.
“Facem menţiunea că în raportarea ISU Constanţa către dispeceratul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă este consemnată nereal ca moment a alertării autospecialei de intervenţie şi salvare de la înălţime ora 09:15, iar ora sosirii la locul incendiului este 09:27. În realitate, autospeciala a început deplasarea din subunitate la ora 09:30:35”, a precizat IGSU.
IGSU a mai stabilit că momentul ajungerii la locul intervenţiei a primelor resurse alertate este ora 09:23, date înregistrate pe tableta aflată în dotarea ambulanţei SMURD tip B2, deşi membrii echipajului au declarat că în fapt momentul ajungerii la faţa locului ar fi fost cu două minute mai devreme, respectiv ora 09:21.
“De asemenea, prima autospecială de stingere cu apă şi spumă a ajuns la locul incendiului, conform celor susţinute de membrii echipajului, la ora 09:23, iar pe timpul echipării personalului cu mijloacele de protecţie individuală şi al efectuării recunoaşterii la locul evenimentului, persoana aflată la etajul 6, în spaţiul incendiat, se desprinde de balustrada balconului şi cade în gol”, a mai afirmat IGSU.
Trei ofiţeri şi patru subofiţeri vor fi cercetaţi
IGSU a demarat cercetarea disciplinară a trei ofiţeri cu funcţii de conducere de la nivelul ISU Constanţa, “întrucât gravitatea faptelor săvârşite impune aplicarea unor sancţiuni mai aspre, în corelare cu disfuncţiile create în activitatea instituţiei. Doi dintre ofiţerii în cauză aveau atribuţii directe în menţinerea în stare de operativitate a tehnicii din dotare. Tehnica de intervenţie fiind defectă, în speţă autospeciala de intervenţie şi salvare de la înălţime, nu au solicitat fondurile financiare necesare efectuării reparaţiilor şi introducerii în timp scurt în stare de operativitate a autospecialei, deşi la nivelul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă aceste fonduri erau disponibile”.
Totodată, comisia de verificare a constatat că cel de-al treilea ofiţer a manifestat superficialitate în asigurarea pregătirii de specialitate a personalului operativ din subordine la un nivel adecvat îndeplinirii misiunilor din competenţă şi nu a dispus măsuri pentru corectarea disfuncţionalităţilor nici la locul intervenţiei, unde a fost prezent.
Şi patru subofiţeri din cadrul ISU Constanţa vor fi cercetaţi pentru nerespectarea normelor privind echiparea la locul intervenţiei şi coordonarea acţiunilor de intervenţie.
Citeşte şi: