Studenţi din Constanţa, în inima uzinei Dacia din Mioveni
0Doi profesori universitari din Constanţa – Laurenţiu şi Adriana Manea – cutreieră ţara şi lumea în schimburi de experienţă, împreună cu cei mai buni studenţi, şi ajung în vizită la marii producători de automobile din ţară şi din lume.
Un grup de studenţi ai Universităţii „Ovidius“ din Constanţa au fost săptămâna trecută în vizită la uzina Dacia din Mioveni, principalul producător de automobile din România, şi la Centrul tehnic Renault Technologie Roumaine de la Titu din Dâmboviţa, unde se testează componentele şi ansamblurile auto concepute în birourile de proiectare Renault din Bucureşti sau din întreaga lume.
Premiu pentru cei mai buni studenţi
Ideea de a organiza vizite în marile uzine constructoare de automobile din România sau din lume studenţii aparţine profesorilor Laurenţiu şi Teodora Manea, dascăli ai Facultăţii de Inginerie Mecanică, Industrială şi Maritimă din cadrul Universităţii „Ovidius“ din Constanţa, încă de la înfiinţare.
În excursie au fost studenţii anului IV studii cu frecvenţă (IF) şi studii cu frecvenţă redusă (IFR) ai specializării “AR”-Autovehicule Rutiere, dar şi cei care sunt înscrişi la studiile de master – „Legislaţie pentru siguranţa transporturilor“, sau „Sisteme şi echipamente navale“.
Tradiţie
Pentru cei doi dascăli este o tradiţie anuală organizarea acestor deplasări de documentare cu studenţii în marile unităţi industriale din România. „Prima vizită am făcut-o cu studenţii în 1990, la Reşiţa, au urmat apoi cele de la ARO Câmpulung, Autocamioane Braşov, etc“, îşi aminteşte prof.univ.ec.dr.ing.Laurenţiu Manea. „În 2010 am vizitat uzinele şi uzinele Lamborghini, Ferrari, Maserati, Ducati, şi Pagani din zona italiană a Bolognei. Anul acesta, în 15 mai eram aşteptaţi la uzina Mercedes din Istanbul Turcia“. În excursii participă, sprijiniţi de facultate şi universitate, studenţii cu cele mai bune rezultate din an la învăţătură.
AR-ul (Autovehicule Rutiere) nu este o specializare uşor de abordat a facultăţii de Inginerie Mecanică, Industrială şi Maritimă, întrucât, statistic, doar un sfert dintre cei înscrişi iniţial devenind absolvenţi după patru ani.
Studenţii şi absolvenţii au rămas impresionaţi de ceea ce au văzut la Dacia Renault. Nu de puţine ori ei au pus întrebări prin care au solicitat serioase explicaţii din partea celor delegaţi pentru asigurarea vizitei în uzina şi a centrul de testare auto de la Titu.
Foşti studenţi, angajaţi la Renault
Ca o dovadă a faptului că la specializarea Autovehicule Rutiere a Facultăţii de Inginerie Mecanică, Industrială şi Maritimă sunt pregătiţi studenţi foarte buni, în cadrul vizitei, grupul din Constanţa format din profesori şi studenţi s-a întâlnit, la Centrul de cercetare în domeniul automobilelor RTR -Titu cu tineri şi încrezători studenţi şi absolvenţi.
Unul dintre ei se afla în practica studiilor de master, altul în practica de finalizare a lucrării de licenţă la uzina Renault, iar celălalt era deja angajat în cercetare la RNR Titu.
Renault oferă anual burse de cercetare pentru un stagiu de trei luni studenţilor care îşi desăvârşesc în uzină lucrarea de licenţă sau disertaţie în specializarea Aurovehicule rutiere, subliniază prof.univ.dr.ing.Adriana Manea. „Bazele acestei colaborări contractuale extrem de benefice şi strânse au deja ani buni de rezultate deosebite“.
Surpriză la cursul festiv
Nu sunt singurele acţiuni pe care cei doi profesori le fac pentru studenţi. Pentru a se iniţia în atmosfera creativă a inginerilor automobilişti viitorii studenţi sunt aşteptaţi sâmbătă, 31 mai 2014, la ora 10.00, în Aula Magna din Bulevardul Mamaia, pentru a fi alături de absolvenţii promoţiei 2014 ce organizează cursul festiv, susţinut de profesorul emerit univ.dr.ing. Radu Gaiginschi, de la Universitatea „Gheorghe Asachi” din Iaşi, promotorul şcolii moldovene de automobile şi unul dintre cei mai titraţi specialişti europeni în „accidentologie“ şi „tehnica reconstrucţiei accidentelor de circulaţie rutieră”.
Despre Dacia
Dacia, principalul producător de automobile din România, a luat fiinţă în anul 1966, odată cu crearea Uzinei de Autoturisme de la Mioveni. După doi ani, a fost produs primul autoturism Dacia 1100 sub licenţa Renault-ului 8. În anul 1999, Renault a achiziţionat 51% din capitalul societăţii în urma procesului de privatizare, iar în prezent deţine 99,43% din capitalul brand-ului de succes Dacia.
Parte a Renault Technologie Roumanie RTR, Centrul Tehnic Titu are ca misiune testarea vehiculelor şi componentelor mecanice auto concepute în birourile de proiectare Renault din Bucureşti sau din centrele de cercetare răspândite pe mapamond.
Inaugurat pe 15 septembrie 2010, RNT Titu este singurul centru de acest fel din Europa de Est şi se integrează armonios în activitatea centrelor de concepţie Renault de la Paris, Aubevoye şi Lardy (Franţa).
Vă mai recomandăm:
Topul celor mai bune trei licee din judeţul Constanţa: „Mircea“, „Ovidius“, „Traian“