FOTO VIDEO Noul pod rutier al Canalului Dunăre - Marea Neagră a intrat în testele de rezistenţă a structurii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noul pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră, care face legătura dintre şoseaua Constanţa-Mangalia şi Portul Constanţa, a trecut marţi, 11 noiembrie, primul test de rezistenţă. Convoaiele de autovehicule au intrat pe structura podului, au oprit în poziţiile prevăzute în schemele de încărcare, după care s-au deplasat cu viteza maximă de 5 km/h pentru a ieşi de pe structura podului.

Podul are o structură de tip hobanat şi este cel mai mare pod de acest gen din România. Are o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului este de 17,4 metri, permiţănd circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.

Încercarea podului se efectuează pe baza unui proiect care a fost elaborat de o firmă de specialitate la comanda antreprenorului Apolodor, care prevede ca pe pod să circule, cu o viteză maximă de 5 km/h, convoaie de autovehicule similare cu cele luate în calcul la proiectarea podului. Testarea se va face progresiv, până la eficienţa maximă propusă. După fiecare etapă de încercare a podului, rezultatele măsurătorilor vor fi analizate de echipa de specialişti care vor propune eventuale măsuri corective.

Intrarea în exploatare a podului va fi permisă numai după efectuarea acestor etape de încercări, după obţinerea avizului proiectantului şi al comisiei de recepţie la terminarea lucrărilor.

Podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră este o investiţie finanţată prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului. Testele de rezistenţă reprezintă operaţiunile de încercare a suprastructurii podului, cu acţiuni de probă statice şi dinamice.

Scopul acestor încercări este acela de a obţine informaţii asupra comportării suprastructurii podului la acţiunile avute în vedere la proiectarea podului, pentru aprecierea stării de viabilitate, care se analizează sub următoarele aspecte: rezistenţa şi stabilitatea structurii, comportarea elastică, echilibrarea eforturilor în perechile de hobane ş.a.m.d.

Valoarea totală a contractului de finanţare al întregului proiect “Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa” este de 191.797.112 lei.

Din acest proiect face parte şi obiectivul “Bretea rutieră de conectare cu DN39”, care are ca obiectiv decongestionarea traficului pe DN39, prin construirea unui drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre – Marea Neagră şi joncţiunea cu DN39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord. Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.

Vă mai recomandăm

FOTO VIDEO Cum arată noul pod hobanat ce traversează Canalul Dunăre - Marea Neagră

Tablierul central al podului rutier din Portul Constanţa a fost montat. Va fi cel mai mare pod hobanat din România

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite