VIDEO Muncitorii de la Şantierul Naval Mangalia au protestat în faţa Ministerului Economiei. „Am fost minţiţi şi amăgiţi în ultimii doi ani”
0Peste 300 de sindicalişti de la Şantierul Naval Mangalia au protestat câteva ore joi, 22 martie, în faţa Ministerului Economiei. Oamenii acuză guvernul de lipsă de viziune în legătură cu situaţia companiei. Ministrul Economiei anunţă că au fost finalizate negocierile cu firma olandeză Damen. Statul român va fi acţionar majoritar.
UPDATE Ministerul Economiei a transmis un comunicat de presă prin care anunţă că „negocierile dintre statul român şi investitorul strategic interesat în Şantierul Naval DMHI Mangalia au fost finalizate în seara zilei de miercuri, 21 martie. Astfel, Şantierul Naval 2 Mai S.A Mangalia va renunţa la exercitarea dreptului de preferinţă cu privire la achiziţia pachetului de acţiuni deţinut de Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering la societatea Daewoo Mangalia Heavy Industries S. A Mangalia, urmând ca, ulterior, Damen Shypyards Group să cesioneze, cu titlu gratuit, către Şantierul Naval 2 Mai S.A, 2% din pachetul de acţiuni, astfel încât structura de acţionariat a Societăţii Mixte care rezultă în urma asocierii să arate astfel: 51% Şantierul Naval 2 Mai S.A şi 49% Damen Shipyards Group”.
Ştirea iniţială
Peste 300 de membri ai Sindicatului Liber Navalistul, angajaţi ai Şantierului Naval Mangalia au protestat joi, 22 martie, în faţa Ministerului Economiei. Oamenii acuză guvernul de lipsa de implicare şi viziune cu privire la viitorul Şantierului Naval. Deşi reprezentanţii statului au anunţat că au ajuns la o înţelegere cu olandezii de la Damen, muncitorii nu mai cred în vorbe şi solicită să vadă documentele înţelegerii.
„Neputinţa, neştiinţa, lipsa de viziune şi slaba preocupare a actualului Guvern faţă de situaţia companiei Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) ne forţează să ieşim în stradă să ne strigăm nemulţumirea, frustrarea şi îngrijorarea.
Protestăm pentru că am fost minţiţi şi amăgiţi, în ultimii 2 ani, de către toate Guvernele care s-au perindat sporadic pe la Palatul Victoria. Protestăm pentru că bâlbâiala lor ne ştirbeşte viitorul, pentru că lipsa competenţei, laşitatea şi micimea lor este suportată de noi, de copiii noştri şi de locuitorii oraşului Mangalia”, spun sindicaliştii.
„Docurile goale, lipsa comenzilor şi a frontului de lucru pentru salariaţi recurgerea la şomaj tehnic şi la concedii fără plată reprezintă elemente de profundă îngrijorare, atât pentru salariaţii companiei cât şi pentru locuitorii oraşului Mangalia, oraş care este afectat într-o manieră majoră de situaţia şantierului naval. Starea de incertitudine, de confuzie cu privire la viitorul companiei a generat un exod masiv al forţei de muncă superior calificată, fapt ce va determina, pentru orice nou investitor, dificultăţi majore în a îndeplini chiar şi un plan de afaceri mai puţin optimist. Ceea ce se întâmplă cu şantierul naval din Mangalia nu este ceva nou pentru România. Capacităţi importante de producţie, unele cu caracter stategic, au fost abandonate, lăsate de izbelişte sau sabotate în ultimii 27 de ani”, mai spun reprezentanţii Sindicatului Liber Navalistul.
Principalele solicitări ale oamenilor sunt:
- Adoptarea unei decizii cu privire la exercitare/neexercitarea dreptului de preferinţă al Guvernului României cu privire la achiziţia pachetului de acţiuni deţinut de DSME.
- Avansarea unui calendar concret, cu termene precise, cu privire la procesul transferului de acţiuni, indiferent de caracteristicile acestuia sau părţile acestui proces.
- Informarea corectă, clară şi concretă a salariaţilor cu privire la intenţiile Guvernului României referitoare la situaţia şantierului naval din Mangalia.
- Integrarea interesului salariaţilor în procesul de modificare a acţionariatului, cel puţin prin garantarea menţinerii tuturor locurilor de muncă existente în acest moment în cadrul companiei.
- Avansarea unui plan managerial coerent care să vizeze redresarea financiară a companiei concomitent cu creşterea veniturilor salariaţilor companiei, aceştia având în acest moment cele mai mici salarii de la nivelul industriei navale româneşti.
Deşi în spaţiul public a apărut informaţia că statul român ar fi ajuns la o înţelegeru cu compania Damen care ar urma să preia pachetul majoritar al DMHI, sindicaliştii au decis să protesteze totuşi în faţa Ministerului Economiei „pentru a le da ocazia să ne prezinte tuturor documentele care să ateste ce scriu ziarele”.
Pe aceeaşi temă:
Statul va deveni acţionar majoritar la Şantierul Naval DMHI Mangalia