Liber la nunţi în weekend. Căsătoriile vor fi oficiate din 10 în 10 minute

0
Publicat:
Ultima actualizare:
starea civila

Căsătoriile pot fi oficiate la Constanţa în zilele de weekend şi în afara sediului Stării Civile. Acest lucru era posibil doar în anumite condiţii.

Primăria Constanţa oficializează practica de a înregistra căsătorii şi în zilele de weekend, şi în afara sediului Stării Civile. Municipalitatea impusese o serie de restricţii în ultimii ani, ca urmare a numărului mic de funcţionari invocat de Serviciul de Stare Civilă. Acum, edilii declară că doresc „eficientizarea serviciului de stare civilă“.

Astfel că persoanele care doresc să oficieze căsătoria în anul 2017 (sâmbătă, duminică, fără sărbători legale) sunt rugate să se prezinte la sediul Serviciului Stare Civilă - Biroul Căsătorii, în cadrul programului de lucru, pentru programare.

Conducerea Biroului a adoptat această hotărâre pentru eficientizarea serviciului de stare civilă. În zilele de weekend, căsătoriile vor fi programate a se oficia din 10 în 10 minute, începând cu ora 13.00, iar între orele 16.00 şi 17.00 se vor oficia căsătorii în afara sediului instituţiei.

Persoanele care vor opta pentru oficierea căsătoriilor în afara sediului instituţiei vor plăti o taxă de 1.500 lei, la care se poate adăuga o taxa de 350 lei pentru oficiere în weekend. 

Competenţa de înregistrare a căsătoriei revine ofiţerului de stare civilă din cadrul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau, după caz, primăriei unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa unul dintre viitorii soţi. 

Căsătoria se încheie dupa 10 zile,de la data depunerii declaratiei casatoriei.

Declaraţia de căsătorie se face personal de către viitorii soţi, în scris, la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau, după caz, la primaria competentă unde urmează a se încheia căsătoria. 

Actele necesare :

  • - actele de identitate ale viitorilor soţi, în original si copie;
  • - certificatele de naştere în original si copie,  iar pentru cetăţenii străini – certificatele de naştere eliberate de autorităţile străine (originale),  traduse şi legalizate;
  • - certificatele medicale privind starea de sănătate (prenupţiale), care sunt valabile 14 zile (de la data emiterii – până la data încheierii căsătoriei) şi trebuie să cuprindă menţiunea expresă că persoanele se pot sau nu căsători;
  • - dovada eliberată sau autentificată de misiunea diplomatică sau oficiul consular al ţării sale - în cazul viitorului soţ cetăţean străin - din care să rezulte că sunt îndeplinite condiţiile de fond, cerute de legea sa naţională pentru încheierea căsătoriei;
  • - declaraţie notarială pe propria răspundere din care să rezulte că viitorul soţ cetăţean străin sau apatrid, nu este căsătorit şi îndeplineşte condiţiile de fond cerute de lege, pentru încheierea căsătoriei în România.


Alte acte, în original, copii traduse şi legalizate ori certificate de ofiţerul de stare civilă, după caz:

  • - acte din care să rezulte desfacerea căsătoriei anterioare;
  • - aprobarea Preşedintelui Consiliului Judeţean Constanţa, pentru încheierea căsătoriei, în cazul existenţei unor impedimente rezultate din condiţiile de rudenie firească sau adopţie, în condiţiile prevăzute de lege;
  • - avizul medical, dovada încuviinţării părinţilor ori, după caz, a tutorelui şi autorizarea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Constanţa, pentru încheierea căsătoriei, în cazul existenţei unor impedimente rezultate din condiţiile de vârstă;
  • -  aprobarea primarului, în cazul încheierii căsătoriei în afara sediului primăriei, dacă din motive temeinice unul dintre soţi se află în imposibilitatea de a se prezenta (bolnav nedeplasabil – cu dovada medicală), la cererea persoanei interesate, precum si documente justificative în susţinerea cererii;;
  • încuviinţarea primarului pentru încheierea căsătoriei înainte de termenul sau dupa implinirea termenului de 10 zile, la cererea persoanei interesate;
  • - autorizaţia traducătorului, în cazul căsătoriilor încheiate cu cetăţeni străini sau surdomuţi.

De reţinut:

  • - Dacă ambii viitori soţi sunt cetăţeni străini sau cetăţeni români cu domiciliul în străinătate, declaraţia de căsătorie se poate face la primăria localităţii în care aceştia se află temporar.
  • - În ziua oficierii căsătoriei este obligatorie prezenţa a 2 martori cu acte de identitate.
  • - La depunerea declaraţiei de căsătorie şi la încheierea căsătoriei între cetăţeni străini sau între aceştia şi cetăţeni români, dacă nu cunosc limba română, precum şi în cazul în care unul sau ambii viitori soţi sunt surdomuţi, se va folosi interpret autorizat, încheindu-se în acest sens un proces-verbal.

Pe aceeaşi temă: 

Mireasa anului 2017, învăluită în dantelă şi aplicaţii preţioase FOTO

Cum erau batjocorite odinioară miresele nevirgine. „Aparatul de opresiune“ pus în funcţiune la ţară în noaptea nunţii

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite