Cum scăpăm de zgârieturile superficiale de pe caroseria maşinii. Rolul polish-ului şi situaţiile în care trebuie aplicat

Cum scăpăm de zgârieturile superficiale de pe caroseria maşinii. Rolul polish-ului şi situaţiile în care trebuie aplicat

FOTO Călin Gavrilaş

Multe dintre maşinile pe care le vedem pe stradă poartă urmele unor zgârieturi superficiale produse în majoritatea cazurilor de factori independenţi de îndemânarea şoferului. Specialiştii au câteva recomandări pentru a scăpa uşor şi repede de ele.

Ştiri pe aceeaşi temă

Zgârieturile care apar pe suprafaţa caroseriei maşinii sunt de trei feluri: „superficiale, care ies la polishare, unele în care este luat doar lacul şi vopseaua rămâne, şi cele adânci, până la tablă (cazul zgârieturilor făcute intenţionat cu cheia sau cu un cui).

Zgârieturile superficiale pot apărea la atingerea maşinii de diferite crengi sau alte plante de pe marginea şoselei, la spălarea neatentă a maşinii, atingerea caroseriei cu anumite obiecte abrazive etc.

Modalitatea cea mai uşoară pentru orice şofer de a identifica dacă zgârietura este una superficială sau una profundă este testarea cu unghia.

„Cu unghia se poate verifica adâncimea unei zgârieturi, dacă se agaţă unghia în ea este clar că avem de a face cu o zgârietură profundă care se poate repara prin vopsire. Cu alte cuvinte, acea zgârietură profundă trebuie şlefuită, chituită şi vopsită”, spune Marius Cocoloi, şeful unui atelier de vopsitorie şi magazin de vopseluri auto din Constanţa.

În cazul în care nu trebuie să apelăm la un specialist, putem folosi o pastă abrazivă cu care să curăţăm şi reparăm o zgârietură superficială.

Specialistul în vopsitorie auto atrage atenţia că „folosirea unor carioci, pixuri <<minune>> nu este recomandată deoarece nu există nici un astfel de instrument care să se potrivească perfect cu vopseaua originală. Aceasta poate fi reprodusă doar în baza unor analize făcute pe calculator. În al doilea rând, o cariocă nu are cum să încarce locul respectiv cu vopsea”.

O altă metodă des folosită de şoferi este cea a acoperirii unei zgârieturi cu un spray. „Sprayul este o soluţie neprofesională, de avarie, nu se mai vede zgârietura,, nu mai bate la ochi”, spune Marius.

Pentru înlăturarea zgârieturilor superficiale, metoda cea mai simplă şi rapidă este polishul. „Aceasta constă într-o operaţiune prin care se şlefuieşte zona, apoi se intervine cu o pastă abrazivă şi, în final cu un strat de ceară protectoare. În cazul polishului nu este afectat lacul de pe suprafaţa caroseriei deoarece prin acest procedeu este şlefuit doar un strat foarte, foarte subţire din el. E ca şi cum ai şlefui aurul”, adaugă specialistul.

Polishul sau tratamentul la vopsea, cum mai este numit, este recomandat să fie făcut primăvara şi toamna. Primăvara pentru că oferim o protecţie vopselei pentru sezonul cald, iar toamna pentru că o protejăm de temperaturile scăzute.

Chiar dacă este o metodă simplă şi rapidă de a scăpa de zgârieturile superficiale, polishul făcut pe maşini a căror vopsea este veche va scoate în evidenţă zona proaspăt tratată prin această metodă, acolo vopseaua devenind mai lucioasă.

Pentru a evita zgârieturile care pot să apară atunci când spălăm maşina, mai ales când facem acest lucru în curte, trebuie să fim atenţi la calitatea apei. Dacă apa este curată şi folosim perii adecvate, atunci nu riscăm să zgâriem caroseria, în schimb, dacă apa este murdară, putem avea surprize neplăcute.

Ceruirea maşinii, atunci când mergem la o spălătorie, este recomandată dar cu o ceară profesională pe care o regăsim în foarte puţine spălătorii. „Este ca şi cum te-ai da cu un ulei de corp după ce faci baie. Este benefică pentru lacul maşinii, cel care dă protecţia culorii”, mai spune specialistul în vopsitorie auto.

Pe aceeaşi temă:

Când trebuie pomeniţi morţii, potrivit învăţăturii Bisericii. Ce sunt „moşii“ şi ce se întâmplă spiritual în acele zile

Ce greşeli facem când îi pomenim pe cei morţi. Obiceiuri păgâne în tradiţia slujbelor ortodoxe de parastas

 


 

citeste totul despre: