TIFF face concurs pentru desemnarea afişului oficial al ediţiei din 2014 a festivalului. Cea mai bună idee va primi 1000 de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Luminiţa Gheorghiu a fost imaginea TIFF în 2013. Chipul ei a apărut în afişul şi spoturile festivalului din 2013 FOTO: TIFF
Luminiţa Gheorghiu a fost imaginea TIFF în 2013. Chipul ei a apărut în afişul şi spoturile festivalului din 2013 FOTO: TIFF

Afişul TIFF 2014 va fi rezultatul unui concurs de idei. Cel care va câştiga concursul va oferi conceptul vizual pentru ediţia din acest an a Festivalului Internaţional de Film Transilvania, dar va primi şi 1.000 de euro.

„Brandul TIFF a avut, pentru o perioadă de 10 ani, o identitate vizuală unitară şi foarte puternică. Lansarea spotului video de promovare a festivalului din fiecare an a devenit un eveniment în sine, aproape o vânătoare pentru reprezentanţii media în a difuza primii imaginile video şi imaginea afişului.
Conceptele dezvoltate pentru fiecare ediţie s-au bazat pe o direcţie clară – parodierea clişeelor de la Hollywood. Ediţia din 2013 a fost însă excepţia de la regulă. Anul trecut, l-am invitat pe regizorul Cristi Puiu să-şi expună propriul concept, pe care acesta l-a construit in jurul actriţei Luminiţa Gheorghiu
“, scriu reprezentanţii Asociaţiei pentru Promovarea Filmului Românesc, pe site-ul competiţiei.

Aceştia spun că, de-a lungul anilor, promovarea festivalului s-a făcut în baza ideilor echipei festivalului, şi că anul acesta îi invită pe toţi cei care consideră că au idei şi puterea de a le exprima vizual să ofere propria propunere grafică pentru afişul celei de-a 13-a ediţii TIFF.

Reprezentanţii TIFF susţin că vor ca afişul TIFF 2014 să fie unul de „impact“.

„Ne dorim păstrarea unei identităţi vizuale puternice, la fel ca anii trecuţi, fără să continuăm neapărat direcţia de parodie a clişeelor hollywoodiene. Conceptul poate păstra, într-o formă mai evidentă sau mai subtilă (rămâne la opţiunea creativului), legătura cu „Transilvania” şi toate mărcile culturale ale acestui spaţiu. Evident, este doar o posibilă direcţie şi nu o condiţie impusă. Dimpotrivă, vom aprecia propuneri curajoase şi originale, ale căror concepte diferă faţă de cele folosite în anii precedenţi“, mai zic organizatorii TIFF:

Posterul final va trebui să conţină aceleaşi elemente/informaţii conţinute şi în afişele anterioare – logo-ul TIFF (turnul), date, oraş, website etc.
Vizualul va trebui dezvoltat pentru un format portret. Date fiind numeroasele declinări pe care vizualul le va suporta în perioada de promovare a festivalului, el trebuie însă gândit astfel încât să poată fi adaptat pe diverse dimensiuni, formate etc., fără ca ideea creativă să aibă de suferit.

Regulament de participare poate fi descărcat de AICI.

Toate propunerile înscrise în concurs trebuie sa fie originale. Vor fi luate în considerare toate lucrările trimise pe adresa info@tiff.ro începând cu data de 13 februarie 2014 până la data de 10 martie a.c., ora 24.00. Fiecare înscriere va conţine propunerea vizuală, o scurta prezentare a conceptului şi o scurtă prezentare a autorului/autorilor. Pentru a evita eventuale erori sau interferenţe, vă rugăm să transmiteţi propunerile într-un format needitabil.

Realizatorul celui mai bun afiş va primi 1.000 de euro. Premiul se va acorda în lei, la cursul valutar BNR din ziua plăţii. Câştigătorul va fi anunţat în data de 20 martie  pe www.tiff.ro şi în mass-media.

Afişele TIFF de la toate ediţiile, AICI.

Mai puteţi citi:

TIFF în top 100 de festivaluri de film din lume. Cea mai importantă revistă a industriei mondiale de film promovează Clujul drept o viitoare destinaţie cinematografică de succes

Tudor Giurgiu, regizor: „Cinematografia este un teren al nimănui“

Special la TIFF: Emil Racoviţă, afişul ceh şi cinematografele de odinioară

Premieră absolută la TIFF. Trei regizori clujeni în competiţie la secţiunea Zilele Filmului Românesc

VIDEO De văzut la TIFF 2013:  „Fuck for Forest“, o peliculă cu tentă ecologistă ce frizează filmele porno, şi documentarul controversat „The Act of Killing“

VIDEO TIFF 2013 are buget mai mic şi bilete mai scumpe. Tudor Giurgiu: „Am fost amendaţi pentru reuşita Festivalului“

Usturoi ardelenesc pe covorul roşu. Şi nu oriunde, ci la Festivalul de Film de la Cannes

FOTO VIDEO Tom Sawyer, varianta de Cluj. „Transylvanian Garlic“, filmul prieteniei dintre un copil ţigan şi unul român

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite