Taxă specială pentru cumpărarea de autobuze. Cum vrea Emil Boc să modernizeze parcul auto al Clujului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Consilierii locali clujeni au votat luni aplicarea, din 1 ianuarie 2014, a unei taxe speciale de transport în comun RATUC. Primarul Emil Boc a susţinut că acesta nu va avea ca efect creşterea tarifelor de călătorii, ci va permite ca o parte din banii de bilete să fie folosiţi pentru achiziţionarea de autobuze şi troleibuze noi. Mai bine de 50% din parcul auto RATUC este expirat.

Proiectul privind taxa specială RATUC s-a reîntors, azi, pe masa consilierilor locali, după ce în urmă cu câteva săptămâni aceasta a provocat un adevărat scandal între primarul Emil Boc şi consilierii USL, care au refuzat să voteze taxa. Boc i-a acuzat pe aceştia că prin refuzul de a vota taxa ajută firma de transport privată Fany (care operează curse pe traseul Floreşti – Cluj-Napoca), întrucât compania ar fi dus alegătorii USL la vot. Ca răspuns, consilierii au părăsit sala de şedinţe. Între Primăria Cluj-Napoca şi Consiliul Judeţean se duce o luptă pentru preluarea transportului în comunele limitrofe. Astfel, Primăria susţine fosta regie de transport local, care a devenit între timp societate pe acţiuni, în preluarea transportului în aceste comune, în timp ce Consiliul Judeţean vrea ca acest serviciu să fie derulat de o firmă privată cu o dotare corespunzătoare, având în vedere că parcul auto al RATUC este învechit. 

Nu vor creşte taxele RATUC

Proiectul a fost astăzi votat, în ciuda opoziţiei consilierilor USL, care au arătat că această taxă ar crea avantaje pentru un anumit actor economic (RATUC-nr). Primarul Emil Boc a explicat: ”Scopul proiectului este să avem bani pentru a cumpăra noi autobuze. Nu înseamnă majorarea tarifelor, dar pe baza codului fiscal e ca o parte din banii de bilete să se ducă într-un fond de dezvoltare pentru a achiziţiona noi autobuze. Voi propune şi un fond consistent în proiectul de buget pentru a achiziţiona autobuze. Din 6 ianuarie RATUC va asigura transportul în Feleacu, Gheorgheni şi Vâlcele şi sperăm că veţi sprijini, prin mijloacele politice ca şi membri USL,  în Consiliul judeţean pentru ca RATUC să ajungă în toată zona metropolitană.  Printr-un vot pozitiv oferiţi sprijin pentru un parc auto modern”, a declarat Boc. 

”Scopul proiectului este să avem bani pentru a cumpăra noi autobuze. Nu înseamnă majorarea tarifelor, dar pe baza codului fiscal e ca o parte din banii de bilete să se ducă într-un fond de dezvoltare pentru a achiziţiona noi autobuze"

Emil Boc, primarul Clujului

Peste 50% din parcul auto al RATUC este expirat

În proiectul de hotărâre se arată că, conform unei analize a RATUC, din totalul de 330 de mijloace de transport, 207 au durată normală de exploatare îndeplinită sau depăşită. Soluţia găsită de conducerea regiei este ca anual 10% din parcul de autobuze şi troleibuze să fie înlocuit, suma necesară pentru aceasta fiind de 36 de milioane de lei. 

Citeşte şi

RATUC s-a transformat în societate pe acţiuni şi a inaugurat două troleibuze noi

Clujul, în faţa celui mai mare proiect de infrastructură

Află cum modifică lucrările la linia de tramvai circulaţia în Mănăştur

Au început lucrările la linia de tramvai

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite